۱۵۰ طرح اشتغالزایی با مشارکت بنیاد برکت در روستاهای قرچک کلید می‌خورد

فرماندار شهرستان قرچک گفت: به منظور توسعه اشتغالزایی در مناطق محروم، امسال اجرای ۱۵۰ طرح اشتغالزایی با مشارکت بنیاد برکت در روستاهای قرچک کلید می‌خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان قرچک به ریاست فرماندار و با حضور معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی، بخشدار مرکزی، نمایندگان بنیاد برکت و دیگر مسئولان عضو کارگروه برگزار شد.
در این جلسه مشکلات عدم تحقق برخی طرح‌های اشتغال، کارورزی و مشوق بیمه‌ای سال گذشته بررسی شد و همچنین تبادل نظر درخصوص ایجاد کمیته توسعه اشتغال با مشارکت بنیاد برکت صورت گرفت.

بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک در این جلسه گفت: سال گذشته ۱۶۵ طرح با مشارکت بنیاد برکت در روستاهای قرچک اجرا شد که اشتغال مستقیم برای ۳۲۷ نفر را در پی داشت.

وی افزود: امسال نیز تدوام این طرح با کمک دستگاه‌های اجرایی، دهیاران و بانک‌های عامل انجام می‌شود تا جوانان و زنان سرپرست خانوار از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.
خطیبی با تاکید بر ایجاد اشتغال برای افراد فاقد شغل اظهار داشت: اجرای طرح «شمسا» نیز به منظور ایجاد اشتغال بیشتر در منطقه با مشارکت ادارات و خیرین در دستور کار است و حتما افرادی که از طرف ادارات برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند، بایستی هدفشان ایجاد شغل باشد و این موضوع در فرمانداری و بنیاد برکت رصد خواهد شد.
فرماندار قرچک در پایان گفت: توسعه روستاها از طریق اشتغالزایی و اعطای تسهیلات به جوانان جویای کار به منظور توانمندسازی اقتصادی اجتماعی روستاییان از اولویت‌های مهم دولت و بنیاد برکت است که در این خصوص تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده و در قرچک امور به خوبی در حال پیشرفت است.

کد خبر 1045699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha