بیشترین داوطلبان شوراهای اصفهان تازه نفس هستند/ افزایش مدرک تحصیلی

رفیعی نژاد با اشاره به اتمام ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: بخش عمده و بیش از ۷۰ درصدی این افراد فاقد عضویت در این نهاد در دوره های گذشته را دارند.

«علی اصغر رفیعی نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به اتمام ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهارداشت: 6 هزار 745 نفر برای شوراهای اسلامی روستا و سه هزار 636 نفر برای شوراهای اسلامی شهر ثبت نام کرده اند که در ثبت نامی شوراهای اسلامی روستا 92 درصد مرد و در شوراهای اسلامی شهر 86 درصد مرد و مابقی زن هستند.

 

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به سابقه و تجربه عضویت این افراد در این نهاد مشورتی افزود: : بخش عمده و بیش از 70 درصدی این افراد فاقد عضویت در این نهاد در دوره های گذشته را دارند و تنها 16 درصد از نامزدهای شوراهای شهر و 26 درصد شوراهای روستا تجربه قبلی دارند.

 

وی در خصوص سن شرکت کنندگان در این دوره از رقابت های انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز گفت: بخش عمده ای از شرکت کنندگان میان سال و بالای 30 سال می باشند.

 

رفیعی نژاد یادآورشد: بیش از 80 درصد از داوطلبان دارای شغل آزاد و غیردولتی بوده که برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا کاندید شده اند تا به مردم منطقه خود خدمت کنند.

 

*مدرک تحصیلات بالای نامزدهای انتخاباتی

 

وی با اشاره به مدرک تحصیلی ثبت نام کنندگان به عنوان یکی از مولفه های مهم در حوزه شرایط اختصاصی، گفت: برای شهرهای زیر 20 هزار نفر مدرک تحصیلی  فوق دیپلم یا معادل آن و برای شهرهای بیشتر از این جمعیت مدرک لیسانس یا معادل آن پیش بینی شده است.

 

وی ادامه داد: این شرط برای روستاهای تا 200 خانوار در حد سواد خواندن و نوشتن می باشد و برای روستاهایی با بیش از این جمعیت خانوار حداقل مدرک تحصیلی دیپلم پیش بینی شده است.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری به شرایط خاصی این فصل نیز اشاره کرد و گفت: افراد دارای سابقه عضویت در شوراهای شهر و روستا از شرط مدرک معاف بوده و برای ایثارگران یک مدرک تحصیلی بالاتر پیش بینی شده است.

 

وی اضافه کرد: نامزدهای انتخاباتی که دارای تجربه حضور در شوراهای شهر و روستا هستند برای بهره مندی از قانون منع شرط مدرک تحصیلی باید در همان منطقه که در گذشته عضو شورا بوده اند، مجدد کاندید بشوند.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری با اشاره به مدارک ثبت نام کنندگان در استان اصفهان گفت: مدرک تحصیلی بیش از 50 درصد نامزدها از مقطع لیسانس به بالا بوده است.

 

*نقش مردم در انتخاب گزینه های اصلح

 

وی با اشاره به اینکه مراحل تایید صلاحیت هیات اجرایی و نظارت پس از اتمام ثبت نام ها انجام خواهد شد، تصریح کرد: پس از بررسی نهایی و اعلام نتایج به ثبت نام کنندگان و رسیدگی به شکایت ها، اسامی نامزدها به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

رفیعی نژاد یادآورشد: مردم نقش اساسی در انتخاب گزینه های اصلح دارند و باید برای این موضوع اقدام و با مطالعه نقش شوراها و شناخت از افراد، به آنان رای بدهند.

کد خبر 1045720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha