ماه رمضان فرصتی در جهت تغییر سبک زندگی به سمت معنویت و کمال است

احسانی گفت: روزه ضمن اینکه قلب و جان انسان را همچون آیینه کرده و به انسان اراده می‌دهد، انسان را از طعم تلخ فقر و گرسنگی فقیران و مستمندان آگاه می‌کند و عامل تلطیف عواطف و کنترل امیال نفسانی می‌شود.

«احمدرضا احسانی»  در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شبستان در همدان گفت: ‌روزها و شب‌های  ماه  رمضان  پر فضیلت دارای ارزش و فواید معنوی بسیاری است که باید از لحظه لحظه آن جهت نیل به سعادت و حرکت در مسیر شناخت خدا و خودسازی گام برداریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به ضرورت تغییر سبک زندگی در این ماه بیان کرد: روزه داری باید به گونه‌ای باشد که در هنگام افطار، حس شادیِ رسیدن به رضوان الهی را داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: روزه داری موجب افزایش خودباوری، اعتماد به نفس و تقویت اراده می‏ شود و توان و مقاومت افراد را در برابر مشکلات و ناملایمات زندگی بیشتر می ‏کند.

 

وی ادامه داد: همان طور که گفته اند هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن، ماه مبارک رمضان است که در شب قدر با آن عظمت و فضیلت، قرآن نازل شده است.انشاالله در بهار قرآن با رجوع به آیات نورانی کلام الله و تدبر و فهم در آن ها بتوانیم سبک زندگی خود را هر چه بیشتر و بهتر به شاخصه ها و معیارهای قرآنی نزدیک کنیم.

احسانی گفت: ماه رمضان یکی از بهترین بسترهای رشد و تعالی انسان است اما اگر انسان گناهانش پاک نشده باشد یا اینکه در این ماه در کنار عبادت، به گناهان خود ادامه دهد، این امر باعث می شود که بهترین فرصت رشد و تعالی انسان از دست برود.

 

 اه رمضان روحیه تعاون و کمک را در انسان ایجاد می‌کند تا از آنچه خداوند به او مرحمت فرموده به دیگران ببخشد.

 

احسانی بیان کرد: قرآن کریم، شفابخش است و در ماه مبارک رجب باید انس بیشتر با قرآن برقرار گردد.خداوند می فرماید: ما قرآن را فرستادیم که شفابخش است؛ 

 

ماه رمضان، ما را به سحرخیزی و بیداری در دل شب و خواندن قرآن که نور مطلق است، سوق می‌دهد تا با آن مانوس شویم. در ماه رمضان، به تقوا که زمینه رسیدن به رشد است، می‌رسیم و در حقیقت اراده‌ای می‌باشد که انسان را از انجام کارهای اشتباه، حفظ می‌کند.
روزه ضمن اینکه انسان را پاک و قلب و جان انسان را همچون آیینه کرده و به انسان اراده می‌دهد، انسان را از طعم تلخ فقر و گرسنگی فقیران و مستمندان آگاه می‌کند و عامل تلطیف عواطف، تعدیل غرایز و کنترل امیال نفسانی می‌شود.

 

کد خبر 1045884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha