ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در اشتغال و کارآفرینی به کار گرفته شود

حجت‌الاسلام شکری با اشاره به خدمات گسترده بچه‌های مسجد در ایام مبارزه با کرونا، گفت: در محور اشتغال و کارآفرینی نیز باید از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استفاده لازم را داشته باشیم.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، بحران کرونا در کنار همه تهدیدها و آسیب های اجتماعی، اقتصادی و روحی‌ که نه فقط به ایران بلکه بر جهان تحمیل کرد، فرصت‌آفرینی هایی نیز داشت، از جمله آنها ورود بچه های مسجد به میدان مقابله با این ویروس و نیز رزمایش کمک مومنانه است که فصلی جدید را در حیات مساجد گشود، به گونه ای که در راستای برای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه، کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور به مرکزی برای شناسایی و کمک به نیازمندان تبدیل شدند.

 

حجت الاسلام «کاظم شکری»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به ورود بچه های مسجد در حوزه سلامت پس از شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: در بحث مهار بیماری کرونا کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت های قابل توجهی را از خود نشان دادند، به گونه ای که بچه های مسجد سال گذشته در استان البرز در 14 محور فعالیت کردند و خدمات چشمگیری به اقشار مختلف مردم اعم از سالخوردگان و بیماران شامل توزیع بسته های معیشتی و پرداخت هزینه درمان و ... ارائه کردند.

 

مدیر ستادهماهنگی کانون های مساجد استان البرز با اشاره به حمایت ستاد فهمای این استان از بچه های مسجد در ارایه خدمات به مردم و اختصاص اعتباراتی در این زمینه گفت: بحران کرونا، فرصتی برای هم افزایی در کانون های فرهنگی هنری مساجد فراهم کرد و زمینه ساز رشد و بالندگی هر چه بیشتر این مجموعه شد و نه تنها موجب تعطیلی مساجد نشد، بلکه اتفاقا مساجد در این دوران فعالتر هم شدند و شیوع این بیماری موجب ارایه خدمات گسترده تر اجتماعی را فراهم کرد.

 

حجت الاسلام شکری افزود: کانون های مساجد در دروان پساکرونا هم می توانند نقش محوری در تامین امنیت روانی مردم ایجاد کنند و خدمت رسانی به مردم و کمک های مومنانه باید در دوران پساکرونا نیز استمرار یابد و از تجارب آنها در دیگر عرصه ها نیز استفاده شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان البرز ابراز کرد: در دوران پساکرونا باید از ظرفیت بچه های مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه اشتغال و کارآفرینی و نیز بحث استمرار کمک های مومنانه بهره برد، چراکه کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند اتفاقات خوبی در کشور در این عرصه رقم بزنند، یکی از رویکردهای ما برای آینده ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار و ارایه آموزش های لازم به این افراد برای مهارت آموزی و کارآفرینی است. 

 

وی تقویت ظرفیت حضور بچه های مسجد در فضای مجازی را یکی دیگر از محورهایی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی مساجد و کانون های فرهنگی هنری در این ایام بسیاری از برنامه های فرهنگی و تبلیغی مسجدی در بستر شبکه های مجازی انجام شد. قبل از این بحران ما در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده حضور نداشتیم، اما این فرصت زمینه ای برای بهره برداری حداکثری از فضای مجازی با جدیت بیشتر را برای ما فراهم کرد تا برنامه های فرهنگی، آموزشی و مذهبی برای عموم مخاطبان را بدون هیچ محدویت سنی پیش بینی و اجرا کنیم.

 

کد خبر 1045889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha