۶۹۱۰ مورد کمک نقدی و غیرنقدی به خانواده زندانیان کردستانی انجام شد

مراد فتحی گفت: ۶ هزار و ۹۱۰ مورد کمک از سوی انجمن‌ها به خانواده‌های زندانیان در قالب قالب بسته‌های معیشتی، کارت هدیه، بن تخفیف خرید کالا و خرید گوشی و تبلت برای فرزندان زندانیان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مراد فتحی مدیرکل زندان‌های کردستان در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در زندان‌های کشور و استان کردستان با دو طیثف از زندانیان مواجه هستیم که دسته‌ای جرائم عمد هستند که عمدا بزهکاری کرده‌اند و وارد چرخه جرم شده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه دسته دوم زندانیان جرائم غیرعمد هستند، افزود: این افراد به دلیل بدهی‌های مالی و شکایت شکات زندانی شده‌اند و نیاز است مردم کردستان در ماه رمضان در جشن گلریزان که با اعلام شماره حساب‌های ستاد دیه در رسانه‌های استان و فضای مجازی منعکس می‌شود، کمک حال زندانیان استان باشند.

 

وی بیان کرد: سال گذشته 208 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از طریق ستاد دیه و 26 نفر هم از طریق مراجعه خیرین به زندان‌ها آزاد شدند.

 

مدیرکل زندان‌های استان کردستان عنوان کرد: سال گذشته در مجموع 234 نفر از محکومین مالی توسط مردم استان که دست به دست هم دادند با 36 میلیارد تومان بدهی مالی آزاد شدند.

 

فتحی اعلام کرد: 183 زندانی جرائم غیرعمد نیز اکنون در زندان‌های استان به سر می‌برند که گرفتار محکومیت‌های مالی هستند و نیاز است مسوولان، معتمدین، بازاریان، نظامیان، تجار و غیره وارد امر خیر شوند و تا عید فطر زمینه آزادی این زندانیان را فراهم کنند.

 

وی با اشاره به ورود خیرین و معتمدین به زندان‌ها اضافه کرد: از طریق صلح و سازش 197 نفر سال گذشته آزاد شدند که 19 نفر از این تعداد قصاص نفس بودند که با رایزنی معتمدین و خیرین با گذشت شاکی همراه شد.

 

وی به نظام زندانبانی اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: اصلاح و تربیت، اقدامات فرهنگی و اشتغالزایی در زندان‌ها به ایجاد زندانبانی اسلامی منجر می‌شود و معتقدیم زندانیانی که به زندان ورود می‌یابند به دلیل نبود شغل و مهارت دچار مشکل می‌وند بنابراین با همکاری اداره‌کل فنی حرفه‌ای استان کردستان، جهاد دانشگاه و صنایع دستی و گردشگری استان تعداد دو هزار و 630 نفر مدرک مهارت و فنی حرفه‌ای صادر کنیم.

 

مدیرکل زندان‌های استان کردستان اعلام کرد: زندانیان با استفاده از این مدرک‌های مهارتی پس از آزادی از زندان می‌توانند نسبت به تسهیلات اشتغالزایی اقدام و وارد بازار کار شوند.

 

فتحی افزود: در سیاستگذاری که از سوی قوه قضائهیه و سازمان زندان‌ها صورت گرفته سال 99 بنا براین بود که 50 درصد محکومین زندانهای کشور مشغول به کار شدند و با تلاش و همکاری بنیاد تعاون و بخش‌های خصوصی بالای 50 درصد از زندان‌های استان هم‌اکنون مشغول به اشتغال مولد هستند.

 

وی به برنامه‌های تحولی قوه قضائیه پرداخت و بیان کرد: احکام پابندهای الکترونیکی از برنامه‌های تحولی است که در سال 99 حدود 33 مورد پابند الکترونیکی داشتیم که ده مورد آزاد شد و 23 مورد در حال اجراست.

 

مدیرکل زندان‌های استان کردستان به جلسات دادرسی الکترونیکی پرداخت و گفت: یک‌هزار و 222 مورد در دادسراها و محاکم قضایی به صورت الکترونیکی رسیدگی شدند و از طریق ویدئو کنفرانسی محاکمه و دادرسی شدند.

 

فتحی بازدید قضات از زندان‌ها در سال گذشته را 1620 مورد دانست و گفت: عملکرد این بازدیدها به آزادی 1304 نفر زندانی منجر شد که از دستاوردهای نظام زندانبانی اسلامی به شمار می‌رود.

 

وی اعلام کرد: سال گذشته در حوزه زندانبانی صدور بخشنامه غربالگری و پایش زندانیان انجام گرفت که قضات مکلف به حضور مجدد در زندانها بودند تا به مشکلات زندانیان بپردازند.

 

وی اضافه کرد: 479 نفر سال گذشته شامل بخشنامه شدند که از زندان آزاد و یا تخفیف مجازات دریافت کردند و در ارزیابی عملکرد این بخشنامه غربالگری کردستان رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

 

مدیرکل زندان‌های استان کردستان خواستار حمایت مردم از انجمن‌های حمایت از زندانیان و حل مشکلات معیشتی خانواده زندانیان شد و گفت: سال گذشته با کمک انجمن حمایت از زندانیان که درآمد آنها از سوی مردم و خیرین تامین می‌شود  6 هزار و 910 مورد از سوی انجمن‌ها به خانواده‌های زندانیان خدمات دهی در قالب بسته‌های معیشتی، گوشی و تبلت برای فرزندان زندانیان انجام شد.

 

فتحی بیان کرد: در مجموع 191 مورد تبلت و گوشی هوشمند برای فرزندان زندانیان تهیه شد که زمینه تحصیل را برای این دانش‌آموزان فراهم کرد.

 

وی در پایان گفت: نرخ جرم نسبت به میانگین کشوری در کردستان پائین است که از نقاط قوت استان به شمار می‌رود.

 

 

 

کد خبر 1045963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha