آمادگی محیط زیست گلستان برای مقابله با حریق احتمالی

کنعانی گفت: محیط زیست استان گلستان در سال جدید به موضوع حریق زودتر از سنوات گذشته وارد شده و قرارگاهی در این راستا تشکیل داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدرضا کنعانی» عصر امروز (چهارشنبه 25 فروردین) در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه در حوزه محیط زیست با موضوع پیشگیری و کنترل حریق احتمالی در مناطق چهارگانه اظهار کرد: در گذشته شرایط به گونه ای بود که در برخی از فصول و ماه ها شاهد آتش سوزی در مراتع و اراضی جنگلی در استان گلستان بودیم ولی به دلیل شرایط اقلیمی و یا خطاهای انسانی دامنه آتش سوزی ها به تمامی فصول رسیده و باید در این راستا اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

 

مدیرکل محیط زیست گلستان ادامه داد: برای مثال در هفته جاری شاهد آتش سوزی در مناطق حفاظت شده جهان نما و توسکستان رقم خورد و لذا در سال جدید به موضوع حریق زودتر از گذشته وارد شدیم و قرارگاهی در این راستا تشکیل دادیم.

 

کنعانی یادآور شد: در مناطق آزاد و شهرستان هایی که منطقه ای تحت مدیریت محیط زیست نداشتیم نیز نیروهای ما در قالب گروه های واکنش سریع ساماندهی شدند و همچنین مکاتباتی نیز به منظور تامین اعتبارات لازم و هماهنگی با دستگاه های اجرایی و همکاران ما در منابع طبیعی انجام شده است.

 

وی گفت: در روز گذشته نیز با تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست جلسه برگزار کردیم و در این جلسه نیز تاکید شد که از ظرفیت مجامع محلی بیش از گذشته استفاده شود و همچنین آموزش را نیز در دستور کار قرار دهیم.

 

مدیرکل محیط زیست گلستان ابراز داشت: امروز نیز با فعالان رسانه ای در حوزه محیط زیست به صورت مجازی این نشست را برگزار کردیم و اعتقاد داریم که رسانه ها می توانند در حوزه پیشگیری و آموزش به جامعه بسیار موثر باشند.

 

کنعانی یادآور شد: در این جلسه اصحاب رسانه به موضوع تولید محتوا به منظور پیشگیری از حریق و همچنین اطلاع رسانی به موقع در حین وقوع آتش سوزی تاکید کردند.

کد خبر 1046082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha