افزایش ۴ برابری بستری های کرونایی در جنوب کرمان

اصغر مکارم گفت: طی یک هفته اخیر بعد از اعادی انگاری که در سطح کشور اتفاق افتاد ه آمار کووید۱۹ صعودی شده است و موارد بستری در جنوب کرمان نیز به میزان چهار برابر افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز ۲۵ فروردین جلسه ستاد کرونای جنوب کرمان برگزار شد.


«اصغر مکارم» در این جلسه، گفت: اپیدمی جنوب کرمان در مقایسه با استان همراه با تاخیر  است در طول موج های قبلی به جزء موج مرداد ماه خوشبختانه دچار موج شدیدی نشده ایم و با همکاری و همت مسئولین جنوب در اجرای طرح شهید سلیمانی توانستیم بیماری را در منطقه مدیریت کنیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: طی یک هفته اخیر بعد از اعادی انگاری که در سطح کشور اتفاق افتاد آمار کووید۱۹ صعودی شده است و موارد بستری در جنوب کرمان نیز به میزان چهار برابر افزایش پیدا کرد که بخش عمده  بستری ها مربوط به ۲ روز گذشته است و این نشان می‌دهد علی رغم همه تلاش ها و توصیه های انجام شده در حال ورود به پیک بیماری کووید 19 در جنوب کرمان هستیم.


وی با اشاره به مهمترین دلایل افزایش آمار بیماران در منطقه، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت کنونی آب و هوای جنوب استفاده از وسایل سرمایشی افزایش یافته و آمارها بیشتر خانوادگی است، هر چند تاکنون موارد خیلی بد حال نداشته ایم اما ویروس جهش یافته است و سرایت بسیار بالایی دارد که معمولا درگیری به شکل خانوادگی است.


مکارم ابراز کرد: تست های کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به میزان زیاد افزایش یافته و با هماهنگی های صورت گرفته تست در منازل انجام می شود تا در صورت نیاز قرنطینه شوند.

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که خیزهای هرمزگان و ایرانشهر بر حوزه ما تاثیر بالایی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان های منوجان، رودبار و جیرفت در وضعیت نارنجی قرار دارند اگر چه در مابقی شهرستان ها آمار کمتر است و اگر در بحث رعایت پروتکل ها کم توجهی شود و این موج ادامه پیدا کند درگیری زیادی خواهیم داشت که ممکن است شاهد اتفاقات غیر قابل جبرانی باشیم.


وی تصریح کرد: با توجه به این که شرایط زیرساخت های منطقه محدود است، اگر چه موارد بستری در جنوب بیشتر از موج های قبلی نیست اما باید کاری کرد با شیب ملایمی و با حداقل تلفات انسانی از این مرحله عبور کنیم.


مکارم عنوان کرد: فصل برداشت محصولات کشاورزی منطقه است و در روز بیش از  2 هزار و 500 بارنامه صادر می‌شود که این ترددها موجب انتقال بیماری است و در کنار این مواردها نتایج مسافرت های نوروز و برگزاری مراسم عزا و عروسی ما را مستعد خیز بلند بیماری در منطقه کرده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که تا 21 فروردین ماه سال جاری 272 مورد فوت قطعی کرونا وجود داشته که فقط یک مورد شهادت از پرسنل بازنشسته داشتیم، ابراز کرد: توصیه می کنم بحث قرنطینه جدی گرفته شود، در حال حاضر افراد مثبت قرنطینه را رعایت نمی کنند که باید بحث های حمایتی در این شرایط جدی تر انجام شود و اگر شرایط بی توجهی اصناف ادامه یابد آمار بیشتر می شود و کلیه اصناف باید تعطیل شوند.


وی تاکید کرد: از آنجایی که مراسم عروسی و عزا همچنان وجود دارد بنابراین دستگاه های نظامی و انتظامی باید کمک کنند که این مراسم به حداقل برسد در غیر این صورت به سمت مرگ و میر بیشتر می رویم.


مکارم ضمن تاکید بر تشدید نظارت و کنترل جدی بر تردد کامیون ها در راستای کنترل بیماری در منطقه، خاطرنشان کرد: با اجرای مطلوب طرح شهید سلیمانی، همکاری بین بخشی و همکاری مردم در این شرایط سخت کنار هم باشیم تا این شرایط را پشت سر بگذاریم.


شایان ذکر است؛ این جلسه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مدیرکل راهداری جنوب کرمان، معاون استاندار، فرمانداران، دادستان ها و فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی ، هلال احمر با هدف هماهنگی و ایجاد حساسیت بیشتر در شرایط موجود به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کد خبر 1046084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha