نماز جمعه در یک شهر خراسان جنوبی اقامه می شود

حجت الاسلام شاه‌بیگی گفت: نماز جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فردا جمعه (۲۷ فروردین) در یک شهر (خوسف) خراسان جنوبی اقامه می‌شود.

حجت الاسلام «حامد شاه‌بیگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزار نشدن نماز جمعه در مناطق پرخطر و با وضعیت قرمز و نارنجی، نماز جمعه فردا ۲۷ فروردین ماه نیز مانند هفته قبل در ۲۵ پایگاه نماز جمعه از جمله بیرجند به عنوان مرکز استان خراسان جنوبی برگزار نخواهد شد.

 

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی افزود: در همین راستا نماز جمعه در شهرستان‌های بیرجند، فردوس، قاینات، طبس، نهبندان، سرایان، بشرویه، درمیان، سربیشه و زیرکوه  اقامه نمی شود.

 

وی با اشاره به برگزاری نماز جمعه این هفته در شهرستان خوسف با وضعیت زرد کرونایی، ادامه داد: حضور اطفال و کهن‌سالان و افرادی که دارای علائم مشکوک به کرونا ویروس هستند در نماز جمعه ممنوع است و از حضور آنها در این مراسم جلوگیری به عمل می‌آید.

 

حجت الاسلام شاه‌بیگی با بیان اینکه همچون هفته‌های گذشته نماز جمعه در کمترین زمان ممکن همراه با تب‌سنجی عمومی در مبادی ورودی برگزار خواهد شد، تاکید کرد: استفاده از ماسک برای حضور در نماز جمعه اجباری است و سعی می‌شود تمام پروتکل‌های بهداشتی به دقت رعایت شود.

 

گفتنی است؛ خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و ۲۶ شهر این استان محل برپایی نماز جمعه است.

 

این استان از لحاظ بیماری کووید ۱۹ وضعیت مناسبی ندارد و موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان از ۲ هفته قبل روند افزایشی داشته است. در حال حاضر چهار شهرستان استان شامل بیرجند، قاینات، فردوس و طبس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های نهبندان، سرایان، بشرویه، درمیان، سربیشه و زیرکوه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان خوسف در وضعیت زرد (متوسط خطر) است.

کد خبر 1046192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha