پردیس سینمایی «امید» شیروان به بهره برداری می رسد

معاون شهردار شیروان گفت: طبق جلسات صورت گرفته با استاندار خراسان شمالی مقرر شد شهرداری این شهر نسبت به اتمام پردیس سینمایی امید شیروان تا هفته دولت امسال اقدام کند.

«مسعود الهی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: مقرر شده اداره مسکن و شهرسازی ۱۱ هکتار زمین واقع در پارک کوثر را به شهرداری تحویل دهد و سازمان سینمایی نسبت به پرداخت اعتباراتی که تعهد داده بود اقدام کند که متاسفانه تاکنون هیچ هزینه ای از سوی سازمان سینمایی کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور که در مجموع کل باید ۱۲ میلیارد ریال پرداخت می کردند، انجام نشده است.

 

معاون شهردار شیروان با بیان اینکه برای این طرح، فرمانداری نیز از محل اعتبارات بازآفرینی شهری باید ۱۰ میلیارد ریال پرداخت کند، بیان کرد: تاکنون هیچ هزینه ای از سوی هیچ کدام از متولیان امر صورت نگرفته و فقط  ۸ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری شیروان هزینه شده که ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

الهی عنوان کرد: با توجه به افزایش هزینه های مصالح برای اتمام این طرح ۶۴ میلیارد ریال اعتبار لازم است که امید می رود با تخصیص به موقع اعتبارات در موعد مقرر مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم گفت: سازمان سینمایی کشور برای احداث این طرح ۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض متعهد شده که به زودی دو میلیارد ریال از این میزان پرداخت خواهد شد.

 

«حسین فرخنده» اظهارداشت: پرداخت اعتبارات از سوی سازمان منوط به پیشرفت فیزیکی طرح است که ۵ میلیارد ریال دیگر زمانی که طرح به مرحله ای از پیشرفت برسد تخصیص داده خواهد شد که این میزان برای تجهیزات سینمایی شامل پخش فیلم و دستگاه های خریداری شده هزینه می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: پیمانکار، بهره بردار و مالک این طرح شهرداری شیروان است که با توجه به نیاز شهر احداث چنین مکانی ضروری است و اینک نسبت به سایر استان طرح پیشرفت خوبی داشته است.

 

فرخنده افزود: در استان به ازای هر ۳۹۴ نفر یک صندلی داریم که در سال ۹۰ به ازای هر هزار و ۷۹۸ نفر یک صندلی بود.

 

 وی بیان کرد: پردیس سینمایی شهر شیروان در استان خراسان شمالی در حالی حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، که طبق وعده شهرداری قرار بود تا این پروژه در فروردین ماه امسال (۱۴۰۰) به بهره برداری برسد.

 

وی عنوان کرد: بیست و یکمین پردیس سینمایی امید با زیربنای ۷۰۰ مترمربع و ۹۵۰ مترمربع زمین با سه سالن و ظرفیت ۳۰۰ صندلی مهرماه سال گذشته عملیات اجرایی آن با پیمانکاری شهرداری این شهر شروع شد.

 

کد خبر 1046194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha