غبارروبی و عطرافشانی مساجد از سنت‌های پسندیده دینی است

حجت الاسلام نصاری زاده با بیان اینکه غبارروبی و عطرافشانی مساجد از سنت‌های پسندیده دینی است گفت: مسجد پایگاه اصلی عبادت است و توجه به پاکیزگی و نظافت آن، برای حضور مؤمنان روزه دار و به ویژه جوانان و نوجوانان موثر خواهد بود.

«حجت الاسلام هانی نصاری زاده» در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: هر ساله همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، غبارروبی مساجد با حضور بچه های مسجدی به صورت خودجوش صورت می‌گیرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) اروندکنار با بیان اینکه غبارروبی و عطرافشانی مساجد پیش از شروع ماه رمضان از سنت‌های پسندیده دینی است افزود: مسجد پایگاه اصلی عبادت است و توجه به پاکیزگی و نظافت آن، برای حضور مؤمنان روزه دار و به ویژه جوانان و نوجوانان موثر خواهد بود.

 

وی برگزاری آئین غبارروبی از مسجد را سنت حسنه‌ای دانست که هر ساله در آستانه آغاز ماه رمضان و به منظور ارتقای وضعیت بهداشتی مساجد انجام می‌شود و ابراز کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تقوا پیشگی مؤمنان است و در این ماه عزیز سبقت مومنان از یکدیگر به نیکوکاری، اطعام، آئین افطاری و رسیدگی به نیازمندان باید بیش از گذشته شود.

 

حجت الاسلام نصاری زاده تصریح کرد: در طول سال غبار روبی از مسجد انجام می شود و در این راستا جوانان و نوجوان پیش قدم این امر مهم هستند.

 

کد خبر 1046412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha