بیش از ۴۸هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد مازندران زن سرپرست خانوار هستند

عمادی گفت:۴۸ هزار و ۸۸۰ خانوار مددجوی تحت حمایت کمیته امدادمازندران را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

«سید موسی عمادی ترکامی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری با بیان اینکه در مازندان ۸۰هزار و ۷۸۶خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، اظهار کرد:  ۵۳ درصد از مددجویان تحت حمایت در استان مازندران زنان سرپرست خانوار هستند.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران با یادآوری این مطلب که ۴۸ هزار و ۸۸۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد در استان قرار دارند، افزود: سال گذشته خدماتی مانند جلسات مشاوره و فرهنگی، بیمه درمانی و مکمل، مسکن، خدمات فرهنگی مانند ازدواج، تسهیلات از طریق صندوق امداد ولایت، به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت ارائه شد.

 

وی تصریح کرد: بسته های حمایتی، تسهیلات اشتغال و کاریابی، خدمات حقوقی و کمک موردی از جمله خدماتی است که زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان بهره مند هستند.

 

عمادی ترکامی به افزایش مددجویان به واسطه طلاق اشاره و خاطرنشان کرد: در بحث خانواده‌های مطلقه کمیته امداد متولی ازدواج و طلاق نیست بلکه دنبال این است که این افراد را به یک زندگی پایدار برگرداند، بحث مشاوره ازدواج را داریم تا مددجویان تصمیمات درستی برای تداوم زندگی مشترک اخذ کنند.

 

عمادی بیان کرد: فوت سرپرست، طلاق و متارکه، سرباز بودن سرپرست خانوار، زندانی بودن سرپرست خانوار و بدسرپرستی از عواملی است که زنان، تحت حمایت این نهاد قرار می گیرند.

کد خبر 1046578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha