ارتقای کیفیت آموزشی در آموزش و پرورش مستلزم گزینش و جذب نیروی انسانی کارآمد و متعهد است

مدیرکل آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان گفت: گزینش و جذب نیروی انسانی کارآمد و متعهد در بدنه آموزش و پرورش، از مهمترین مولفه های ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، حمیدرضا رخشانی در جلسه برنامه ریزی انجام مراحل گزینش پذیرفته شدگان مرحله نهایی آزمون استخدام پیمانی سال 1399 وزارت آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در این آزمون استخدامی، استان سه هزار و 800 سهیمه داشت که بیش از 2 هزار و 300 نفر جذب و هزار و 500 سهمیه دیگر باقی مانده است و با پیگیری های انجام شده از طریق استانداری سیستان و بلوچستان، وزارت آموزش و پرورش و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تمهیداتی برای جذب این سهمیه باقی مانده از میان پذیرفته شدگان در مرحله اول آزمون استخدامی انجام شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: از سال ۹۴ تاکنون هر سال سهمیه ای برای جذب نیروی انسانی به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اختصاص می یابد که سالانه نیز این سهمیه رو به افزایش است، اما با این وجود پس از هر آزمون استخدامی تنها ۵۰ تا ۶۰ درصد سهمیه درنظر گرفته شده، نیرو جذب می‌شود.

 

رخشانی تصریح کرد: افزایش حق انتخاب کد رشته محل برای داوطلبان کمک می کند تا آنان در صورتی که در اولویت اول خود پذیرفته نشدند امکان پذیرفته شدن در انتخاب های بعدی را داشته باشند.

 

وی به سختی کار هسته گزینش در این مرحله از جذب نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: گزینش یکی از اساسی ترین و بنیادی ترین مجموعه های آموزش و پرورش بوده که در ورود افراد شایسته به این دستگاه ارزشمند نقش اساسی دارد.

 

رخشانی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از فرم های گزینش هنوز به روش دستی و سنتی تکمیل و این موضوع سبب افزایش هزینه ها و بکار گیری توان نیروی انسانی می‌شود باید در خصوص نحوه کار گزینش چاره اندیشی جدی صورت گیرد و فرایند اجرایی موجود از حالت سنتی با بهره گیری از فناوری های جدید، رویکرد دیگری داشته باشد تا افزایش سرعت کار نیز میسسر گردد.

 

وی همچنین به دوره مهارت آموزی پذیرفته شدگان استخدامی ماده 28 در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان یکی از مهمترین و معتبرترین مراکز علمی در تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص است به همین دلیل دوره مهارت آموزی پذیرفته شدگان استخدام ماده 28 نیز زیرنظر این دانشگاه انجام می شود تا نیروهای جدید، مهارت های لازم برای تربیت دانش آموزان را کسب کنند.

کد خبر 1046659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha