محکومین مالی زندان‌های کردستان چشم انتظار نیکوکاری خیرین

حجت‌الاسلام حسینی گفت: در حال حاضر ۱۸۳ زندانی جرائم غیرعمد و محکومین مالی چشم انتظار خیرین و مردم نیکوکار کردستان هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری کردستان (۲۸ فروردین ۱۴۰۰) در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: در آموزه‌های دینی و اسلامی ما به احسان کمک شده که براین اساس در ایام ماه رمضان جشن گلریزان برگزار می‌شود تا به محکومین مالی کمک شود چرا که کمک خیرین متوجه خانواده‌های زندانیان برای جلوگیری از ورود به آسیب‌های اجتماعی نیز خواهد شد.

 

رئیس کل دادگستری کردستان اذعان کرد: نیاز است مردم خیر و نیکوکار استان کردستان به یاری زندانیان جرائم غیرعمد بپردازند و زمینه ازادی زندانیان محکومین مالی را فراهم کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: باید به هم رحم کنیم تا در این شرایط کرونایی خداوند نیز به مردم رحم کند و با دست هیری که رقم می‌زنیم خداوند مارا از خطر بیماری کرونا محفوظ کند.

 


رئیس کل دادگستری کردستان اعلام کرد: از محوری ترین مباحث سند تحول قضایی نگاه به زندان و زاندانیان است و تغییر نگاه و رویکرد به زندان و زندانیان با نگاه اصلاح محور است.

 

وی با اشاره به اینکه زندان فقط محل مجرمین و محکومینی است که حضور آنها مخل آسایش عمومی است، افزود: در غیر این موارد باید کمتر از زندان استفاده شود و برای تحقق این مهم نیاز به همکاری و همراهی قضات و آحاد مردم هستیم.

 

وی خاطر نشان کرد: از ابزاری که این هدف را مشخص می‌کند جشن گلریزان و اقدامات ستاد دیه استان و کشور است که خیرین و مردم باید ورود کنند چرا که برخی از زندانیان، جرائم غیرعمد هستند و همه باید به ازادی این زندانیان فراهم شود.


رئیس کل دادگستری کردستان عنوان کرد: سال گذشته به دلیل تحریم‌ها و شیوع کرونا مشکلات اقتصادی زیادی دامنگیر مردم شد اما در راستای اجرایی شدن سند تحول خبرهای خوبی از آزادی محکومان مالی را داشتیم.

 

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: سال گذشته ۲۳۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد ازاد شدند که ۲۰۸ نفر توسط ستاد دیه با محکومیت مالی ۳۶ میلیارد تومان و ۲۶ نفر توسط مردم و خیرین آزاد شدند.

 

وی با بیان اینکه ستاد دیه استان، کشور، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، صندوق خسارت‌های بیمه بدنه، تسهیلات بانکی و گذشت شکات عامل آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شد، افزود:  در حال حاضر ۱۸۳ زندانی محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان داریم که برای ازادی این افراد ۹۳ میلیارد نیاز است.

کد خبر 1046669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha