رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان کاهش یافته است

راستگو با اشاره به افزایش بستری‌های بیمارستانی کرونا در استان، گفت: متأسفانه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان کاهش یافته است.

به گزرش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علیار راستگو» امروز در جمع اعضای ستاد اجرایی طرح شهید سلیمانی در آذربایجان شرقی اظهار داشت: یکی از اساسی ترین اقداماتی که در طرح شهید سلیمانی انجام شده رهگیری افراد کرونایی می باشد تا زنجیره بیماری کنترل و قطع شود.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: عملکرد تمامی ارگان هایی که در طرح شهید سلیمانی فعال هستند بسیار خوب باست و توانسته ایم میانگین رهگیری اطرافیان بیمار در سطح استان را به ۱۱ نفر افزایش دهیم.

وی از مردم درخواست کرد تا برای کنترل بیماری و کاهش آن نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه فاصله اجتماعی اهتمام جدی داشته باشند و گفت: این استان از نظر شیوع و افزایش آمار کرونا در ردیف ۲۱ کشوری قرار دارد.

راستگو با اشاره به اینکه کنترل بیماری همت و اراده جمعی می طلبد، گفت: در سال گذشته بیشترین تعداد آمار بستری در آبان ماه با ۵۰۰ نفر بیمار بود که این رقم در پایان اسفند ماه به ۳۷۷ نفر کاهش یافت اما متاسفانه اکنون شاهد بستری یک هزار و ۴۰۰ نفر در بیمارستان های استان هستیم.

راستگو با بیان اینکه متاسفانه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان کاهش یافته است، گفت: ضروری است فرمانداران نسبت به آگاه سازی و ایجاد حساسیت عمومی نسبت به این موضوع با کمک رسانه ها، گروه های مرجع، افراد تاثیر گذار و سازمان های مردم نهاد اقدام کنند.

کد خبر 1046864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha