بهره برداری از تصفیه خانه مدرن آزادشهر در چند ماه آینده

جانباز گفت: کار سازه تصفیه خانه مدرن آزادشهر به اتمام رسیده و در مدت دو تا سه ماه آینده این پروژه به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حمیدرضا جانباز» عصر امروز (شنبه 28 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز در آزادشهر شبکه فاضلابی داریم که 40 درصد از خطوط جمع آوری و بخشی از کلکتورهای فاضلاب اجرا شده است.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور  ادامه داد: با حضور در شهرستان آزادشهر از پروژه ایستگاه پمپاژ اصلی فاضلاب این شهر بازدید شد اتمام این پروژه اعتبارات زیادی می خواهد که از محل اعتبارات متمرکز تامین می شود.

 

جانباز یادآور شد: همچنین از محل تصفیه خانه مدرن فاضلاب آزادشهر بازدید شد که این تصفیه خانه یکی از مدرنترین تصفیه خانه های است که حذف ازت و فسفر را انجام می دهد.

 

وی گفت: کار سازه این تصفیه خانه به اتمام رسیده و تجهیزات این تصفیه خانه نیز بخشی وارد کشور شده و ظرف دو تا سه ماه آینده این پروژه به بهره برداری می رسد.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور  بیان کرد: در خصوص آب شرب رامیان و آزادشهر در طرح بلند مدت درصد هستیم که بتوانیم آب شرب مورد نیاز مردم این شهرستان ها را از آب های سطحی و انتقال آب سدهای چهل چای و نرماب اقدام کنیم.

 

جانباز یادآور شد: در برش کوتاه مدت نیز تصمیم گرفته شد که خطوط انتقال چاه هایی که از گذشته حفاری شده را تکمیل کنیم.

 

وی گفت: در شبکه توزیع آزادشهر با مشکل فرسودگی خطوط رو به رو هستیم  که تصمیماتی در خصوص آن گرفته شده تا بتوانیم بخشی از شبکه که میزان هدر رفت آن بالا است را اصلاح کنیم.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور بیان کرد: با گسترش شهر افزایش ظرفیت ذخیره سازی و جابه جایی مخازن در دستور کار قرار گرفته است.

 

جانباز یادآور شد: متاسفانه گسترش شهر به سمت ارتفاعات پیش می رود و بخشی مناطق مردم دچار کمبود فشار می شوند و در این خصوص تصمیم گیری شده تا تمهیدات لازم برای واگذاری زمین به آبفا صورت بگیرد.

 

وی گفت: در زمینه تکمیل خط انتقال هزینه مورد نیاز را تامین می کنیم تا مشکلات آب شرب شهر آزادشهر قبل از تابستان برطرف شود.

 

کد خبر 1046919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha