روزه داری انسان را به رضوان الهی می رساند

حجت الاسلام رضا نژاد بابیان اینکه روزه داری انسان را به رضوان الهی می رساند، گفت: آن اخلاصی که در روزه است در هیچ یک از عبادت ها یافت نمی شود.

حجت الاسلام «نادعلی رضا نژاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خداوند است و امیدواریم بتوانیم از این ایام با طاعات و عبادات بیشترین بهره را ببریم.

 

امام جمعه کوهسارات مینودشت ادامه داد: نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) حدیثی از خدای متعال نقل می کند و می فرماید که خداوند فرموده روزه مال من است و من پاداش آن را می دهم.

 

حجت الاسلام رضانژاد یادآور شد: برای شنوده شاید این سوال پیش بیاید که مگر دیگر اعمال مال خدا نیست و خداوند پاداش آن را نمی دهد، بسیاری از واجب و مستحب انجام می دهیم ولی در جایی اینچنین بیان نشده بود و  این مهم ارزش و اهمیت روزه را نشان می دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: آن اخلاصی که در روزه است در هیچ یک از عبادت ها یافت نمی شود، کسی که روزه می گیرد غیر از خدا کسی دیگری روزه آن را نمی بیند و لذا به همین خاطر پیامبر مکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) در خطبه شعبانیه می فرماید که نفس های شما در ماه رمضان ثواب تسبیح دارد و خواب شما عبادت است.

 

امام جمعه کوهسارات مینودشت بیان کرد: روزه آنقدر اهمیت و ارزش دارد که انسان را به جایگاه رضوان الهی می رساند و انسانی که به وسیله روزه به جایگاه رفع نزد خدای متعال می رسد باید قدر این ماه را بداند.

کد خبر 1046924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha