افزایش شمار قربانیان کرونا در استان/ مردم احساس خطر کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۵۲۴ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز شنبه (۲۸ فروردین) «پرویز یزدان پناه» با بیان اینکه ۵۰۵ نفر در بیمارستان های معین کرونا بستری هستند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۵۱ نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده و ۲۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با بیان اینکه از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۳۲۳۲۶ نفر بهبود یافته اند، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۱۸ رپید تست انجام شده که ۲۵ درصد موارد مثبت بودند.

 

وی افزود: بیشترین مبتلایان در شهرستان های گچساران و بویراحمد، لنده و کهگیلویه و از ۱۰۷۳ نمونه pcr انجام شده ۴۳ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در بویراحمد، کهگیلویه، چرام و باشت بود.

 

یزدان پناه اظهار کرد: این بیماری به سرعت و سادگی منتشر می‌شود و افرادی با سنین پایین تر را نیز درگیر می‌کند و میزان سرایت پذیری بالایی داشته و میزان کشندگی آن نیز بیشتر است.

 

وی خاطر نشان کرد: مردم باید احساس خطر کنند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده، در تجمعات حضور پیدا نکنند و محدودیت ها را رعایت کنند، تا از این پیک خطرناک عبور کنیم.

 

 
کد خبر 1046964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha