افق تلاش انسان در زندگی چیست؟/اثر مخرب ریا در اعمال انسان

رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه گفت: آدمی در زندگی همواره در تلاش و تکاپو است و این موضوع خللی در اصل زندگی انسان ندارد اما امام سجاد می فرمایند که افق این تلاش باید مشخص باشد.

حجت الاسلام محمدصادق کفیل، رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به دعای 44 صحیفه سجادیه پیرامون جایگاه و عظمت ماه رمضان گفت:  امام سجاد علیه السلام در دعای ۴۴ صحیفه سجادیه مسیر زندگی را برای همه انسانها مشخص میکند. آدمی در زندگی همواره در تلاش و تکاپو است و این موضوع  خللی در اصل زندگی انسان ندارد اما امام سجاد می فرمایند که افق این تلاش باید مشخص باشد.

 

 وی افزود:یعنی انسان باید بداند که برای چه چیزی تلاش می کند؟ از اینروست که امام سجاد علیه السلام می فرماید که انسان باید همواره تلاش و زحمات خود را برای نزدیک شدن به ثواب خداوند متعال قرار دهد.

 

 رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه  عنوان کرد: قرآن کریم می فرماید «لا یکلف الله نفسا الا وسعها» یعنی از انسان تکلیفی به اندازه وسع و توانش مورد انتظار نیست از این رو می تواند چه معامله خوبی با پروردگار عالم کرد چراکه ما با کوچکی خود یک قدم برمیداریم و خدا به اندازه بزرگی خود به ما پاداش می دهد.

 

وی افزود:  امام سجاد علیه السلام در دعای  صحیفه سجادیه به ما یاد میدهند که که خود را برای کسب ثواب پروردگار عالم به حرکت درآوریم.انسان وقتی که صبح برای کار و تلاش حرکت می‌کند  دغدغه جز رسیدن به خدا نداشته باشد  تا  دچار عقاب و جهنم پروردگار عالم نشود.

حجت الاسلام  کفیل تصریح کرد:  انسان با دو شگرد یعنی رسیدن به ثواب الهی و دوری از عقاب و عذاب خداوند متعال تلاش می‌کند؛ و همواره مواظب است تا خود را از ریا و سمعه دور کند. ریا عملی است که انسان به دنبال نشان دادن آن به دیگران است و سمعه کاری است که انسان به دنبال  رساندن خبر کار خود به دیگران است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر آدمی برای خدا کار کند هیچگاه فکر نشان دادن اعمال و رفتارش به دیگران نخواهند و از خداوند متعال مسئلت داریم تا هیچ کسی را در انجام اعمال و رفتار خود شریکش قرار ندهیم و اگر تلاش و کوششی داریم فقط برای خدا باشد و در آن  ریا و صومعه  نباشد.

 

کد خبر 1046986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha