پویش ملی خانه های قرآنی در ایلام اجرا می شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از اجرای پویش ملی خانه های قرآنی به همت ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مناطق روستایی و شهری این استان خبر داد.

حجت الاسلام « علی چراغی پور» صبح امروز(۲۹ فروردین) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: این پویش به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه این پویش به طور سراسری در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار می شود، تصریح کرد: فراخوان این پویش از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و هماهنگی با مدیران کانون های فرهنگی و هنری در سطح استان اعلام و برنامه ریزی برای اجرای این پویش در ماه مبارک رمضان انجام شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: پویش ملی خانه های قرآنی در موضوعات قرآن، دعا و مناجات خوانی، نماز جماعت، روزه اولی ها  در سه بخش عکس، نقاشی و فیلم صد ثانیه ای برگزار می شود.

 

چراغی پور با بیان اینکه علاقه مندان می توانند با ارسال عبارت« خانه های قرآنی» به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۸۹۴۰۴۵۱ در این پویش شرکت کنند، گفت: بخش عکس در موضوعات تلاوت قرآن، نماز جماعت، جشن تکلیف روزه اولی ها به صورت خانودادگی حداکثر  ۲ اثر، بخش نقاشی با موضوعات آیات قرآنی ویژه رده سنی ۷ الی ۱۴ سال و بخش فیلم صد ثانیه ای با موضوعات دعا و مناجات خوانی دعای ویژه ماه مبارک رمضان  برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این پویش ۳ خردادماه سال جاری همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر است، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در تلاش است با هماهنگی و برنامه ریزی و به ویژه اطلاع رسانی از طریق شبکه های مجازی، نقش به سزایی در اجرای این پویش داشته باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا در استان و ضرورت ماندن در خانه و خودداری از حضور در  تجمع ها، پویش خانه های قرآنی نقش مهمی در راستای توسعه و بسط فرهنگ قرآنی در بین خانواده ها به ویژه نسل جوان دارد.

 

کد خبر 1047041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha