نباید کرونا بهانه تعطیلی منابر و تبلیغ شود

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت:دوران با برکت ماه رمضان ماه تبلیغ و اطلاع رسانی است و نباید به بهانه کرونا منابر و تبلیغ تعطیل شود بلکه باید با قوت بیشتری در فضای حقیقی و مجازی در این راستا اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام «محمدصادق محمدی لایینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: ماه رمضان ماه بندگی و دعا و استغفار به درگاه خداوند است و باید در این ماه بندگی خود را به خدا ثابت کنیم.

 

امام جمعه نکا افزود: تلاش برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان مساله مهمی است که همواره در طول سالیان سال به آن سفارش شده است و اکنون هم باید با جدیت دنبال شود و خدای ناکرده برخی از مسائل مانع از حفظ حرمت این ماه نشود.

 

وی با اشاره به وجود ویروس کرونا در جامعه و مشکلاتی که از ناحیه این ویروس ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: کرونا وجود دارد و زمان مشخصی برای ریشه کنی آن اعلام نشده و قابل پیش بینی نیست و لذا باید منابر با قوت بیشتری ادامه یافته و روشنگری دینی و اجتماعی تعطیل نشود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای انس با خداست و نباید در ماه رمضان که همراه با ویروس کروناست از خدا و بندگی خدا فاصله بگیریم و باید طوری برنامه ریزی شود که ضمن رعایت بهداشت فردی و اجتماعی ماه رمضان و بندگی خدا در اوج برگزار شود.

 

وی تصریح کرد: دوران با برکت ماه رمضان ماه تبلیغ و اطلاع رسانی است و نباید به بهانه کرونا منابر و تبلیغ تعطیل شود بلکه باید با قوت بیشتری در فضای حقیقی و مجازی در این راستا اطلاع رسانی شود.

 

امام جمعه نکا با اعلام اینکه دشمن از این فرصت بدست آمده از شیوع ویروس کرونا لحظه ای از تبلیغات ضد دینی و ضدفرهنگی غافل نبوده است، اظهار کرد: ما هم باید در این راستا تلاش کرده و فضا را برای اجرای برنامه های صحیح اسلامی و دینی و ارزشی پر کنیم.

 

وی افزود: اگر چه به اعلام وضعیت قرمز در شهرستان تجمع ممنوع است؛ اما اطلاع رسانی در مساجد با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی و جلوگیری از تجمع باید مدنظر قرار گیرد و حتی اگر شده برای 10 دقیقه هم می توان مطالب را منتقل کرد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی یادآور شد: مساجد منابع و مراکز دفع بلایا و مشکلات است و مساجد و اماکن دینی اینچنینی مکانی برای نشر بیماری نیست و همه ما در قبال سلامت خود، خانواده و مردم جامعه مسئول هستیم و معتقدیم اگر فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک با جدیت دنبال شود؛ بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

کد خبر 1047163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha