صراط مستقیم ارزشی الهی است که از کنار شما کشیده شده و آخر آن بهشت است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: یکی از ارزش ها صراط مستقیم است که راه فرشتگان، انبیاء، صدیقین، صالحان و شهدا است که از کنار شما کشیده شده و آخر آن بهشت است. بدن شما ظرف الهی است که خداوند از روح خود در آن دمیده است با این بدن گناه نکنید.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان» به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و گفت: از آیات شریف سوره مبارکه اسراء استفاده می شود که خداوند ذاتا به انسان ارزش داده است در بین موجودات او را بافضیلت، در راس و مورد توجه ویژه خود قرار داده است.

وی با استناد به روایتی از امیرممومنان امام علی(ع) مبنی بر اینکه دنیا مسجد عاشقان الهی است، عنوان کرد: عاشقان الهی در منزل، محل کار و مسجد همواره به یاد خداوند هستند هیچ گاه از او غفلت نمی کنند، همه وجود آنها به خداوند و محبت او گره زده شده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر انسان از خداوند غافل شود از خودغافل می شود، اظهار کرد: همچون کسانی نباشید که خدا را از یاد بردند گویا که همه زندگی همین زندگی مادی است چشم دل آنها کور شده و بینایی ندارند. ابوجهل  13 سال پیامبر(ص) را یک بچه یتیم می دید و به او ایمان نمی آورد اما سلمان فارسی که از ایران رفته به محض دیدن پیامبر اسلام(ص) به او ایمان می آورد چرا که چشم دل او بینا بود، باید مراقب چشم و گوش خود باشیم که به گناه و تکبر آلوده نشود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه اگر شما انبیا و اولیاء الهی را درک کنید و دوست داشته باشید محبت شما انحراف ندارد زیرا آن هم محبت الهی است، ابراز کرد: حب محبوب خدا حب خداوند است. اولیاء الهی همچون پیامبران و اهل بیت(ع) در این دنیا تجلی صفات الهی هستند، خداوند در قرآن می فرماید اطاعت از رسول خدا اطاعت از خداوند است.

وی با بیان اینکه عذاب خدا فراموشی این است که خداوند انسان را نسبت به خود فراموشی می دهد که خودش را از یاد می برد، گفت: ما بندگان خداوند مالک یا رب نیستیم، اگر خودفراموشی به ما دست دهد همچون فرعون می شویم، اگر انسان خود فراموش شود همچون ابلیس خودبرتربین می شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عاقبت خوش برای متقین است که خودنگهدار هستند، عنوان کرد: آنها از فرشتگان الهی بالاتر می روند اما  غفلت انسان را مطیع نفس و شیطان می کند.

 حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه ارزش انسان ها با ظرفیت آنها تفاوت دارد، اظهار کرد: ارزش امام و اولیاء الهی، علما بزرگان  با ما تفاوت دارد انسان موجودی است که خداوند برای او قرآن را نازل کرده و پیامبران را قرار داده است.

وی افزود: یکی از ارزش ها صراط مستقیم است که راه فرشتگان، انبیاء، صدیقین، صالحان و شهدا است که از کنار شما کشیده شده و آخر آن بهشت است. بدن شما ظرف الهی است که خداوند از روح خود در آن دمیده است با این بدن گناه نکنید.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: صراط مستقیم یک جنبه علمی و یک جنبه خارج علم دارد، صراط مستقیم حرکات، حالات، اخلاق و ایمان دارد صراط مستقیم همان امیرمومنان امام علی(ع) هستند، در دنیا برخی کمبودها هست اما مهم این است که اهل بیت(ع) برای ما باقی بمانند.

کد خبر 1047210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha