بیشترین شرکت کنندگان طرح ملی انتخاب روستای قرآنی ایران در استان مربوط به فاروج است

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاروج گفت: از جمع ۳۰ روستای شرکت کننده در طرح ملی انتخاب روستای قرآنی، هشت روستا مربوط به شهرستان فاروج بوده که در تعداد، بیشتر از سایر شهرستان های استان است.

«حسن رضوانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: به منظور ساماندهی، تقویت و حمایت از فعالیت های دینی در روستاها، با هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه‌های  فرهنگی و دینی ذیربط، طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

 

 

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان فاروج، الگوسازی و جهت دهی فعالیت ‌های قرآن و عترت در روستاها، توسعه و ترویج و جریان سازی فرهنگ قرآن و عترت در اقشار مختلف جامعه، تقویت هویت دینی و شبکه سازی فعالیت های قرآن و عترت در مناطق روستایی کشور را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

 

 

وی افزود: معیار سنجش در دو بخش عمومی و تخصصی انجام می‌شود و اولویت با روستاهایی است که در مباحث آموزشی و پژوهشی و تبلیغی و ترویج قرآن کریم و شاخص‌های کیفی فعال‌تر است.

 

 

وی گفت: در بخش عمومی، شاخص های شهدا و ایثارگران روستا، مشاهیر، علما و نخبگان فرهنگی و دینی، مساجد و حسینه فعال، کتابخانه فعال و آثار علمی منتشر شده توسط اهالی روستا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

 

رضوانی، فعالیت آموزشی و پژوهشی، برخورداری از مؤسسه و مرکز فرهنگی و قرآنی فعال، برگزاری جلسه خانگی و هیئت قرآنی فعال، دوره و کارگاه آموزشی قرآن‏، قرآن‌آموز (دوره‌های آموزش قرآن)، حافظ و قاری قرآن، معلم و مربی قرآنی فعال،  نشست و کرسی پژوهشی و آثار علمی و آموزشی قرآنی منتشر شده توسط اهالی روستا را از معیارهای سنجش روستای قرآنی در بخش تخصصی آموزشی و پژوهشی این طرح عنوان کرد.

 

 

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج گفت: برگزاری محفل و کرسی تلاوت قرآن‏، محصول قرآنی تولید شده توسط اهالی روستا، کسب رتبه در مسابقات و جشنواره‌های قرآنی در سطح شهرستانی، استانی و ملی، گروه فعال تواشیح، همخوانی و سرود، خادم، پیشکسوت و فعال قرآنی نیز از دیگر معیارهای سنجش این طرح قرآنی است.

 

 

وی، اثربخشی مفاهیم و آموزه‌های قرآن در فضای عمومی روستا از جمله سبک زندگی اسلامی، کاهش جرائم اجتماعی و بزهکاری، برنامه‌های قرآنی روستا در سال ۱۴۰۰ و فضاسازی قرآنی روستا و استقرار المان‌های محیطی را از دیگر شاخص های بخش تخصصی برشمرد.

 

 

 

کد خبر 1047333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha