برای تکمیل بازداشتگاه دهلران ۱۲میلیارد تومان اعتبار نیاز است

مدیرکل زندان های استان ایلام گفت: متاسفانه با گذشت چندین سال از احداث بازداشتگاه دهلران و عدم تخصیص اعتبار این پروژه رها شده و برای تکمیل بازداشتگاه دهلران ۱۲میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

«مجید احسانی» در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: این بازداشتگاه در زمینی به مساحت 20هزار متر مربع با یک هزار و 975متر زیر بنا با گذشت بیش از یک دهه تنها 20درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی تصریح کرد: برای تعیین تکلیف این بازداشتگاه دیداری با مدیر کل راه شهر سازی و فرماندار دهلران صورت گرفت که قرار شد با تخصیص اعتبارات لازم و پرداخت بدهی یک میلیارد تومانی پیمانکار در روند کار تسریع ایجاد شود. 

 

احسانی یادآور شد: به‌منظور رعایت حقوق شهروندی و رفاه حال خانواده‌های زندانیان جهت ملاقات حضوری و همچنین با توجه به فاصله 230کیلیومتری شهرستان دهلران از مرکز استان،  خواستار تسریع در روند ساخت‌وساز بازداشتگاه این شهرستان هستیم.

 

مدیرکل زندان های استان ایلام گفت: بدون شک همکاری مسئولین و تعامل آنها  در تخصیص اعتبارات لازم و توجه ویژه به این بخش می‌تواند روند ساخت‌وساز بازداشتگاه مذکور را تسریع بخشد و راه گشای بسیاری از مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان باشد.

 

وی با اشاره به اینکه این پروژه در اختیار راه شهرسازی استان است، افزود: متاسفانه در چند سال گذشته اعتباری به این پروژه تخصیص داده نشده است، قطعا ما هم از طریق اعتبارات قوه قضاییه  و عنایت رئیس قوه و ریاست محترم سازمان زندان‌ها جهت تخصیص اعتبار مورد نیاز رایزنی خواهیم کرد تا این پروژه به خاطر رفاه حال زندانیان به خصوص خانواده های آنها تکمیل شود.

 

احسانی ابراز کرد:  در بحث زندان مرکزی استان هم 18سال متاسفانه اجرای آن زمان برد و در سال های آخر متوقف شده بود ولی با عنایت رئیس قوه قضاییه و اختصاص اعتبار از حوزه ریاست و پیگری های که رئیس سازمان زندان ها انجام دادند، موفق شدیم این پروژه را تکمیل وبه بهره برداری برسانیم.

 

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال زندان و یا افزایش زندان ها نیستیم، تصریح کرد: هدف ما این است که مردم خوب دهلران و توابع به خاطرمشکلات زندانی ها و یا سرپرست خانواده که در زندان دارند با توجه به محرومیت که در استان است دغدغه ملاقات با خانواده های خود نداشته باشند.

 

احسانی بیان کرد:با توجه به بعد مسافت و مشکلاتی که وجود دارد باید به صورت جهادی بازداشتگاه دهلران تکمیل شود تا مشکلات خانواده ها و مددجویان ما به حداقل برسد. 

 

مدیرکل زندان های استان ایلام تصریح کرد: دو زندان در استان وجود دارد که یکی در مرکز استان و یکی هم در شهرستان دره شهر و ومجتمع کار درمانی و حرفه آموزی هم در چوار برقرار است.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از مورادی که در اولین جلسه شورای عالی قضایی در سال جدید مورد تاکید مسئولین محترم قوه قضاییه بود، توجه به خانواده زندانیان و کرامت آنها بود که این مو ضوع در دستور کار ما قرار دارد.

کد خبر 1047543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha