ویژه برنامه های ماه رمضان صدا و سیمای سیستان و بلوچستان

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

«محمود کردستانی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: مرکز صدا وسیمای شبکه استانی هامون افتخار می کند که در ماه مبارک رمضان با  ویژه برنامه های متنوع همراه بیینندگان و شنوندگان خواهد بود.

 

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان ادامه داد: در ماهی که بندگان به ضیافت الهی دعوت و میهمان خدا هستند و از فضیلت های معنوی این ماه بهره مند خواهند شد شبکه استانی صدای مرکز سیستان وبلوچستان هم با برنامه رادیویی ماه میهمانی خدا با روزه داران همکلام می‌باشد بخش بهداشت و سلامت با موضوع مقابله با ویروس کرونا - پخش دعاهای هر روز ، مناجات ویژه رمضان ، مباحث کارشناسان مذهبی در خصوص آداب روزه داری حکایت و نمایش وبخش تعامل با مخاطبین و... از جمله بخش هایی است که در این برنامه رادیویی خواهید شنید این برنامه را محسن عربشاهی با اجرای وحیده نوکندی و وحیده سلطانی نیا و آقایان میثم جهانتیغ و مهدی صدیقی از ساعت 18 تا 20 بر عهده خواهند داشت .                                                                                                                     

کردستانی یادآور شد: حدیث آرزومندی در سحر گاه رادیو با پخش ویژه برنامه‌های عرفانی از جمله دعای سحر ، اوقات شرعی ، سخنرانی‌های مذهبی ، سحرهای عرفانی را برای شنوندگان ایجاد می‌کند؛ این برنامه با نجوا و زمزمه‌های عاشقانه و عارفانه ندای ملکوتی را به گوش شنوندگان می رساند.

 

وی افزود: در برنامه حدیٍث آرزومندی پیام های بهداشتی نیز برای روزه داران بیان می‌شود تا با ویروس کرونا مقابله کنند همچنین کارشناسان بهداشت وتندرستی توصیه‌های سلامتی را بیان می نمایند، این برنامه را مهدی فرتاش با اجرای ماشاءا... بیگی و سارا بیگی اجرا خواهند نمود.                                  
                                                                                                                                                                   

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان یادآور شد: دعوت عنوان ویژه برنامه سحر شبکه استانی‌هامون است که در لحظه‌های عرفانی سحر در ماه رمضان همراه روزه داران خواهد بود تقویم روز ، دعای روز ، مباحث اخلاقی و دینی که در این بخش نماینده ولی فقیه حجت الاسلام و المسلمین محامی همراه با روز داران خواهد بود. 

 

کردستانی خاطرنشان نمود:  مباحث اخلاقی و دینی کارشناسان اهل سنت ، گزارش موضوعی از آداب و رسوم مردم سیستان و بلوچستان در سحرهای ماه مبارک رمضان ، سحر خوانی ، چاووشی خوانی ، معرفی و گفتگو با مشاغلی که با عنوان مدافعان سلامت یاد می‌شوند و در مقابله با ویروس کرونا به صورت آماده باش هستند . اورژانش ، بیمارستان‌ها ، آتش نشانی ، گفتگو با خیرین سلامت ، گفتگو با خانواده شهدا ، معرفی کتاب ، احکام ، معرفی قاریان وحافظان قرآن از بخش هایست که در این برنامه خواهید دید . تهیه کنندگی برنامه دعوت را رضا جنابادی با اجرای مجری کارشناس حجت الاسلام و المسلمین اصغری حسامیه بر عهده خواهند داشت .                             

 

وی افزود: روچگ عنوان برنامه ایست که در زبان بلوچی به معنی روزه می باشد و در لحظه های افطار و راز و نیاز اذان مغرب همراه بینندگان شبکه استانی هامون خواهد بود .                                                                                                                                                 

مدیرکل صدا و سیمای استان یادآور شد: حضور کارشناسان مذهبی و دینی ، تحلیل احکام وسئوالات شرعی ، بیان فضیلت ها ی معنوی ماه مبارک رمضان ، آداب و رسوم افطاری دادن در مساجد و مکانهای بر پایی سفره‌های افطار و .... از دیگر بخش های این برنامه است. که فرهاد کوهکن تهیه کنندگی این برنامه را با اجرای علیرضا کیخا بر عهده دارد . حضور خیرین ، خانواده کسانی که اهدای عضو داشته اند ، فعالان قرآنی و خانواده‌های مدافع سلامت ، امنیت و وطن در برنامه با هدف لحظاتی معنوی و عرفانی از بخش هایست که در این برنامه خواهید دید .

کد خبر 1047577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha