برنامه های شهردار اهواز برای سایت صفیره

نوشادی گفت: ۵۰ میلیارد تومان به عنوان وام برای هزینه کرد در سایت صفیره در حال دریافت است و سعی شده با همکاری مشاوران دانشگاه علوم پزشکی اقدامات کاملا علمی در این زمینه انجام شود.

«ابراهیم نوشادی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز اظهار کرد: در چندین سال بیش از 800 الی 900 تن زباله به صورت غیربهداشتی در محیطی به مساحت 123 هکتار رهاسازی می شد که علاوه بر مشکلاتی که در مسائل زیست محیطی ایجاد می کرد بسیاری از دسترسی ها بسته می شد.

 

شهردار اهواز افزود: این رهاسازی غیراصولی در فصل گرما و عدم تخلیه گازهای متان منجر به آتش سوزی در این سایت می شد و دود ناشی از این آتش سوزی شهروندان شرق اهواز را به شدت اذیت می کرد؛ در همین حال به دلیل دپوی غیراصولی دسترسی خودروهای آتش نشانی امکان پذیر نبود و مشکلاتی را ایجاد می کرد.

 

وی از مهمترین برنامه های شهرداری را ساماندهی وضع موجود دانست و اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در حال انجام است زیر خاکریزی انجام شده در محل دفن زباله های لوله گذاری هایی جهت خروج گازهای متان و جلوگیری از آتش سوزی است که بخش عمده ای از مشکلات را برطرف می کند.

 

نوشادی با اعلام اینکه مشکلات سلول یک سایت صفیره در حال برطرف شدن بوده و مراحل طراحی سلول 2 جهت انتقال زباله ها در حال انجام است ابراز کرد: سعی شده با همکاری مشاوران دانشگاه علوم پزشکی اقدامات کاملا علمی انجام شود و علاوه بر آن موضوع زباله های عفونی در دستورکار قرار دارد.

 

وی در خصوص کارخانه بازیافت و بازسازی آن یاد آور شد: 50 میلیارد تومان به عنوان وام برای هزینه کرد در سایت صفیره در حال دریافت است و یکی از برنامه های ما تکمیل ساختمان اداری جهت انتقال بخشی از سازمان پسماند اهواز به آنجا است.

 

کد خبر 1047632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha