مدیریت توسعه صنایع پایین دستی در دست بخش خصوصی است

اکبری با بیان اینکه مدیریت توسعه صنایع پایین دستی در دست بخش خصوصی است، افزود: بخش خصوصی بر اساس بازار، محصول، خوراک و مزیت‌های رقابتی را می‌دید و تقاضا ایجاد می‌کرد و بر اساس آن بحث فروش را دنبال می‌کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمدرضا اکبری، کارشناس حوزه انرژی شب گذشته (دوشنبه 30 فروردین) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه همیشه در حوزه تولید رنج می‌بردیم، گفت: مسیر را به این صورت به جلو پیش می‌رفتیم که می‌خواستیم از بالا به پایین حرکت کنیم. اول می گفتیم که صنایع بالادستی را توسعه می‌دهیم و به ترتیب به سمت صنایع پایین دستی پیش می‌رویم.

 

وی با بیان اینکه مدیریت توسعه صنایع پایین دستی در دست بخش خصوصی است، افزود: بخش خصوصی بر اساس بازار، محصول ، خوراک و مزیت‌های رقابتی را می‌دید و تقاضا ایجاد می‌کرد و بر اساس آن بحث فروش را دنبال می‌کرد اما ناگهان در حوزه مصرف پروپیلن تقاضا ایجاد شده و ناهماهنگی در برنامه‌ریزی‌ها به وجود آمده است.

 

این کارشناس حوزه انرژی از واردات پروپیلن در دو تا سه سال آینده خبر داد و بر این موضوع تاکید کرد که اگر طرح هایی که گفته می شود به مرحله بهره‌برداری برسد قاعدتاً حداقل دو میلیون تن برای دو سال آینده ظرفیت داریم.

 

وی با اشاره به وجود ناهماهنگی ها گفت: ناهماهنگی ها کاملا مشهود است و کسی که مجوز پایین دستی و بالادستی را می‌دهد ناهماهنگی ایجاد کرده است. این عدم هماهنگی در طرح های تولیدی مزید بر علت شده است.

کد خبر 1047817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha