تشکیل کارگروه «مانع‌زدایی فرهنگی» در گیلان/ تفکر مشارکتی و مشورتی تقویت شود

ضیایی با تاکید بر ضرورت تقویت تفکر مشارکتی و مشورتی در جامعه از تشکیل کارگروه «مانع‌زدایی فرهنگی» در کانون گیلان خبر داد.

وبه گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «اسفندیار ضیایی» سه شنبه شب(۳۰ فروردین) در نخستین نشست مجازی با مربیان مسئول کانون پرورش فکری گیلان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، تحقق این شعار را اولویت همه دستگاه‌ها بر شمرد و گفت: این مهم را چراغ راه متولیان حوزه فرهنگ و نظام آموزشی کشور است.

 

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه کانون، پیشقراول عرصه‌ فرهنگ است افزود: فرآیند فعالیت‌های کانون به عنوان پیش‌قراول حوزه فرهنگ و ورود گسترده به دنیای مجازی، گویای تحولات مثبت، سازنده‌ و مانع‌زدایی در عرصه‌ی فرهنگ است.

 

وی از تشکیل کارگروه «مانع‌زدایی فرهنگی» در کانون گیلان خبر داد و بیان کرد: تصویب شیوه‌نامه‌های راه‌گشا و متناظر با بخش‌نامه‌های کشوری و استانی از اهم اهداف این کارگروه است.

 

ضیایی با تاکید بر ضرورت تقویت تفکر مشارکتی و مشورتی، پرهیز از یکجانبه‌گرایی و نظر‌داشت نقطه‌نظرات سازنده را مهم‌ترین گام در مسیر مانع‌زدایی دانست و تاکید کرد: پیگیری سیاست‌ها، خط‌مشی‌های کلان و تقویت کارگروهی و حذف موانع اداری از برنامه‌هایی است که در دستور‌ کار قرار‌ دارد.

 


وی شایسته‌سالاری و پرهیز از عملکرد جزیره‌ای را گام نخست عنوان کرد و با ضروری خواندن مدیریت سرمایه های انسانی و ایجاد ارتباط موثر و منسجم همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری گفت: این مهم، نقش ارزنده‌ای در جمع‌گرایی و انسجام زنجیره‌‌های انسانی دارد.

 

ضیائی با بیان‌این‌که تعامل با مجموعه‌های فعال در حوزه فرهنگ و بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل نقش غیر‌قابل انکاری در مانع‌زدایی دارد، متذکر شد: توسعه زیر‌ساخت‌ها به‌ویژه در دوران همه‌گیری ویروس کرونا گویای این نیاز همیشگی و تاکیدی بر  لزوم حرکت مستمر در این مسیر است.

 

وی ادامه داد: پرهیز از تقابل و حرکت در جهت تعامل و نظم‌بخشی به امور، یک اصل اجتناب‌ناپذیر است و آغاز مانع‌زدایی از خویشتن و مبنا قراردادن دقت و درستی، چشم انداز روشن نظم‌بخشی به امور و محقق‌کننده شعار «ما می‌توانیم» به‌شمار‌می‌رود.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری با اشاره به اهمیت عدالت‌محوری در راستای دست‌یابی به عدالت فرهنگی تصریح کرد: بهره‌مندی سرمایه‌های انسانی کانون از فرصت‌های مناسب اداری و توزیع مناسب درآمد‌ها، دارای اهمیت است و خوشبختانه شاهد تصمیم‌های سازنده  و پیگیری مسئولان کانون استان گیلان در این زمینه‌ هستیم.

 


تشریح برنامه‌های بیست‌و‌سومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون، معرفی الهام‌کمال‌پور به‌عنوان نماینده استانی این جشنواره و پاسخ‌گویی به پرسش‌های همکاران، پایان بخش نخستین نشست مجازی مربیان مسئول مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1400 بود.

کد خبر 1047862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha