مواسات و کرامت نسبت به نیازمندان و فقرا مصرف درست نعمت الهی و شکر حقیقی است

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: امروز با وجود شرایط کرونا و کم شدن درآمدها مؤمنان به مواسات و ایثار کرامت و محبت بیشتر نسبت‌ به یکدیگر بپردازند، این همان روحیه الهی و مصرف کردن نعمت خداوند در مسیر درست است که شکر نامیده می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حسین انصاریان» به‌مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و گفت: شناخت نعمت‌های الهی بر ما لازم است.

وی افزود: شناخت نعمت‌ها نه به‌صورت مشروح و مفصل بلکه در حد شناخت وجود نعمت‌ها بر ما لازم است.
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: ما باید جای هزینه کردن نعمت‌ها را هم باید بشناسیم، اگر به نعمت‌ها و جای هزینه کردن آن جاهل باشیم همچون حیوانات خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: نعمت شناسی و شناخت جای درست هزینه کرد آن انسان را به سوی اخلاق انسانی هدایت می‌کند که انسان سالک و مسافر الی‌الله شود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال می‌فرماید انسان راز من است و من هم سر او هستم، عنوان کرد: در کتاب یکی از دانشمندان حکیم دیدم که نوشته بود انسان مورد هفت میلیون مسئله است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه
خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید نعمت‌های آشکار و باطنی خود را به تناسب نیاز شما کامل کردم، اظهار کرد: از جمله نعمت های باطنی عقل، روح و قلب است، امام صادق(ع) می‌فرمایند قلب حرم الهی است آن را با گناه آلوده نکنید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن و اهل‌بیت(ع) نعمت باطنی خداوند هستند، ابراز کرد: انسان باید در مقابل نعمت‌های ظاهری و باطنی خداوند شکر آن را به‌جا بیاورد، شکر واقعی درصورتی انجام می‌گیرد که نیرویی که از نعمت‌های مادی و‌معنوی می‌گیریم خرج عمل به دستورات قرآن و اهل‌بیت(ع) شود.

وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید جهانیان جمع شوند نمی‌توانند یک پشه را خلق کنند، گفت: امروز با وجود شرایط کرونا و کم شدن درآمدها مؤمنان به مواسات و ایثار کرامت و محبت بیشتر نسبت‌ به یکدیگر بپردازند و این همان روحیه الهی و مصرف کردن نعمت خداوند در مسیر درست است که شکر نامیده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند متعال نود و نه درصد نعمت‌های خود را به‌صورت رایگان در اختیار ما قرار داده‌است، عنوان کرد: ما نعمت‌های زیادی داریم که از آن‌ها غافل هستیم، همین نفس کشیدن خود نعمت عظیمی است که از آن غفلت داریم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اخلاق مؤمنانه، مهدوی و علوی در خصوص مصرف نعمت‌های الهی برای نیازمندان و فقرا بسیار خوب است، کرامت ارزشی اخلاقی و الهی است که شکر مقابل نعمت‌های خداوند است.

وی افزود: نعمت‌های الهی اعم از مادی و معنوی را بزرگ بشماریم، همچنین منعم این نعمت‌ها را بزرگ بدانید اول هر نماز تکبیرةالاحرام است یعنی بزرگ‌تر، کریم‌تر و عزیزتر از خداوند متعال نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: یک نعمت باطنی وجود امیرالمومنان امام علی(ع) است اگرچه ایشان در حال حاضر نیستند اما راهنمایی‌ها و دلالت های حضرت در نهج‌البلاغه وجود دارد از آن‌ها استفاده لازم را ببرید، امیرمؤمنان امام علی(ع) طبیب، غنی و علیم هستند از وجود ایشان یاری بخواهید که مشکلات مالی و بیماری کرونا در کشور ما را برطرف کنند.

کد خبر 1047891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha