عاملان مراسم های عروسی، ترحیم و دورهمی ها به سلامت و جان مردم تعرض می کنند

کلانتری گفت: مراسم های عروسی، ترحیم و دورهمی ها عامل اصلی شیوع و افزایش مرگ و میر در استان شده و هرکسی عامل این گونه تجمعات باشد، به سلامت و جان مردم تعرض کرده و باعث مرگ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت بزرگداشت روز علوم آزمایشگاه از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نمونه، گروهی از کادر علوم آزمایشگاهی کووید-۱۹ استان تجلیل شدند. 

 

«حسین کلانتری» در این آئین با تبریک این روز که به مناسبت زادروز حکیم جرجانی و روز علوم آزمایشگاهی نام گذاری شده، تلاش، ایثار و از خودگذشتگی پرسنل علوم آزمایشگاهی سلول مولکولی و کادر همه آزمایشگاه ها و شبکه بهداشت و درمان استان را در مواجه با بیماری کرونا، ستودنی توصیف کرد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این عزیزان مجموعه ای هستند که به سختی درگیر بوده و زحمات زیادی به صورت شبانه روزی برای آسیب شناسی در شرایط حساس کنونی را برعهده داشته و نقش مهمی در جلوگیری از پاندمی کووید-۱۹ در استان را ایفا می کنند.

 

وی با بیان اینکه، قبلا آزمایشگاه سلول مولکولی کرونایی در استان نبود و نمونه ها به شیراز و اصفهان فرستاده می شد، گفت: اکنون این مرکز آزمایشگاهی با تلاش و پیگیری دایر شده و تمام تست های استان با هزینه کمتر و سرعت بیشتر انجام می شود.

 

کلانتری ادامه داد:این آزمایشگاه در استان با استانداردهای لازم فعالیت می کند و تاکنون در این آزمایشگاه ۱۱۵ هزار نمونه کرونا با هزینه ای افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، اکنون در شرایطی هستیم که افزایش تعداد نمونه گیری ها، سرعت و دقت بالا در نتیجه لازم است، تاکید کرد: در رسیدن به این هدف همه کادر درمان و علوم آزمایشگاهی در استان تلاش جدی و بی وقفه دارند که جای تقدیر و قدرشناسی دارد. 

 

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی با انجام هزار تست کرونا در روز قانع نباشید، افزود: شرایط این ویروس بسیار پیچیده و خطرناک بوده، چرا که سرعت جهش، نوع و شیوع آن بالاست و یکی از راه های اصلی مقابله با آن در کنار رعایت دستورالعمل ها انجام چنین اقدامی است.

 

کلانتری با بیان اینکه یکی از موفقیت ها بیماریابی است و به لحاظ انجام تست ها نسبت به میانگین کشوری بالاتر هستیم، افزود: با توجه به شیوع بالا و گسترش بیماری نیاز به راه اندازی ۲ آزمایشگاه دیگر هستیم که اکنون از طریق مرکز کشور پیگیر این مسئله مهم و ضروری هستیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: با توجه به آیتم هایی در استان همچنین در مرکز کشور پیگیر افزایش تعداد دز واکسن کرونا برای استان هستیم.

 

وی یک بار دیگر به رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد و افزود: مراسم های عروسی، ترحیم و دورهمی ها عامل اصلی شیوع و افزایش مرگ و میر در استان شده و هرکسی عامل این گونه تجمعات باشد به سلامت و جان مردم تعرض کرده و باعث مرگ خواهد شد و قطعا با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

گفتنی است در این آئین تعدادی از کادر علوم آزمایشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نمونه مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر 1048075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha