رفع مشکلات مردم نرخ امید را در جامعه افزایش می دهد

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر لزوم افزایش نرخ امید در جامعه، گفت: مردم را نباید از رحمت خداوند مایوس کرد، هیچ گناهکاری حق ناامیدی از خدا را ندارد و کسی حق ندارد او را از خدا ناامید کند‌، این سیاست شیطان که در وجود دشمنان انقلاب رخنه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز(امروز(۳۱فروردین) در هفتمین روز از ماه مبارک رمضان، با اشاره به مناجات حضرت علی (ع) با خداوند تبارک،بیان کرد: همه ما بندگان خدا خواسته‌های مختلفی برای گذران زندگی داریم و امیدواریم، باید از خدا بخواهیم که امیدمان را قطع نکند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر دوری از انحراف، گفت: خوب است که ما در سایه انقلاب از کودکی تا کهنسالی را بگذارنیم و تا آخر عمر در راه مستقیم بوده و منحرف نشویم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد: امید به خدا در زندگی مسئله مهمی است الان بخش بزرگی از جنگ دشمن روی مسئله امید متمرکز شده است می‌خواهد کاری کند که مردم ناامید شوند، دیدید مقام معظم رهبری تاکید دارند که به آینده امیدوار است.

 

وی ادامه داد: درست این است که خصوصیات مثبت دیگران را ببینیم نه صرفا نکات منفی در شخصیت افراد را! دشمن الان در رابطه با انقلاب ایران این راهبرد را در پیش گرفته است سیاستش این شده که از جمهوری اسلامی فقط معایب را در رسانه‌های خود منتشر کند  و نقاط قوت را نقل نکرده و دروغ‌پردازی را نیز اضافه کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر لزوم افزایش نرخ امید در جامعه، اضافه کرد: مردم را نباید از رحمت خداوند مایوس کرد، هیچ گناهکاری حق ناامیدی از خدا را ندارد و کسی حق ندارد او را از خدا ناامید کند‌، این سیاست شیطان است که در وجود دشمنان انقلاب رخنه کرده است.

 

وی اضافه کرد: وظیفه ما امیدوارکردن گناهکاران به خداوند است، چه کسی گفته گناهکار در صورت کنار گذاشتن گناه تا ابد بخشیده نمی‌شود، بلکه خداوند به همه گناهکاران گفته که خط قرمزی برای بازگشت به من وجود ندارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه با اشاره به اینکه در ابتدای ورود به گناه باید بدانیم انجامش ترس و خوف دارد، اذعان کرد: پس از انجام هر نوع گناه امید به بخشش در صورت توبه وجود دارد، توبه‌اش بی‌تاثیر نیست، نباید در توبه را برای خودمان ببندیم، واقعا خدا بزرگ است و خودش از ما دعوت کرده که به او امید ببندیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: امید به غیر خدا ناامید خواهد شد، تا خدایی به این بزرگی داریم چرا باید به دیگری امید ببندیم، ما هم اگر کاری کنیم کسی از ما ناامید نشود خوب است اینکه در جهت رفع مشکلات مردم اقدام کرده و روح امید را در قلوب زنده نگه داریم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: برای عاقبت بخیری باید دعا کنیم بعد از هدایت قلبمان منحرف نشده و تا آخر عمر راه درست و حق را در پیش بگیریم، امروز طمع به مال دنیا کشت و کشتار راه انداخته درست این است که به امید و بخشش خدا طمع بورزیم.

 

وی گفت: خداوند دستور بخشش عمومی صادر کرد، با این رحمت گسترده برخی‌ها چقدر بیچاره هستند که جهنمی می‌شوند، به انسان‌های ناسالم امید نبندید، دشمنان و ضدانقلاب به چه کسانی امید بستند؟ هم در دنیا و هم در آخرت زیان‌کار هستند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به داستان عمر سعد که می‌خواست به ملک ری برسد و نرسید، یادآور شد: وی چند کار بد انجام داد؛ اول اینکه صبح عاشورا اولین تیر را به خیمه امام حسین (ع) رها کرد و همه را شاهد گرفته که ببیند چون به امیر عبیدالله خائن امید بسته بود، دوم اینکه دستور داد ده اسب سوار بر بدن آقا اباعبدالله حسین (ع) پای بکوبند آن‌چنان که فردا خواهر و خانواده اش او را نشناختند.

کد خبر 1048177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha