ترویج کتابخوانی میان مردم از راههای ارتقای فرهنگ عمومی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: از راههای مهم و راهبردی در ارتقای فرهنگ عمومی استان ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبیدالله رستمی در آیین تجلیل از مدیرمسئول و صاحب امتیاز پایگاه تخصصی خانه کتاب کُردی اظهار کرد: از راههای مهم و راهبردی در ارتقای فرهنگ عمومی استان ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاها است.

 

رستمی در خصوص حمایت از فعالان عرصه کتاب و پایگاه‌های خبری اذعان داشت: یکی از مهمترین رسالت های اداره‌کل ارشاد ترویج کتاب و کتابخوانی است از هر طرح و ایده خلاقانه در حوزه کتاب خوانی به ویژه ترویج این مهم فرهنگی در روستاها حمایت خواهیم کرد.


وی بیان کرد: پایگاه تخصصی خانه کتاب کُردی در پوشش اخبار حوزه کتاب و کتابخوانی و همچنین معرفی کتاب‌های حوزه ادبیات و فرهنگ بومی منطقه، حرفه‌ای عمل کرده است.


دبیرشورای فرهنگ عمومی استان کردستان افزود: پایگاه تخصصی خانه کتاب کُردی علاوه بر معرفی و اطلاع‌رسانی کتب حوزه بزرگسالان، نیاز هست در معرفی کتاب‌های بخش کودک و نوجوان نیز با همه توان وارد شود، همچنین معرفی نویسندگان و پدیدآورندگان کتاب به ویژه کتاب اولی‌های(نویسندگانی که برای اولین بار کتاب چاپ می‌کنند) فعالیت معرفی و اطلاع رسانی داشته باشد.

 

رستمی اضافه کرد: این پایگاه خبری اخیرا در نتایج دور چهارم رتبه بندی پایگاه‌های خبری تخصصی و عمومی کشور حائز رتبه قابل قبولی شده در سطح کشور و همچنین در هفتمین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب خوانی کشور نیز جزو برگزیدگان اولیه این جشنواره بود که جای تقدیر دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب گفت: ترویج فرهنگ مطالعه وکتابخوانی در میان اقشار مردم نیاز به ساز وکار ویژه‌ای دارد از جمله برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، اهدای کتاب و از همه مهمتر معرفی کتاب و تازه‌های نشر در سایت‌ها و فضای مجازی می‌تواند اهرم بسیار خوبی برای تشویق مردم به کتابخوانی باشد.

 

رستمی در رابطه با علاقه مردم کردستان به کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: کردستان در طرح‌های فصلی فروش کتاب بلا استثناء در رده‌های ششم و هفتم کشور از نظر فروش کتاب بوده است و این نشان از علاقه مردم کردستان به کتابخوانی است.


در پایان این مراسم از بهنام دورویی مدیر مسئول و صاحب امتیاز خانه کتاب کوردی از سوی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 1048180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha