سعدی آخرت اندیش بود

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه سعدی آخرت اندیش بود، گفت: نگاه سعدی به این دنیا به عنوان دنیای گذرا و سرای عبور بوده است و همیشه غم آخرت را می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امشب (سه شنبه 31 فروردین) در مراسم بزرگداشت سعدی شیرازی که در جوار آرامگاه این شاعر نامی برگزار شد، گفت: رمز جاودانگی سعدی در چیست که بعد از قرن ها یادش در ذهن ایرانیان و سایر ملل است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه چهار نکته بود که باعث جاودانگی سعدی شد، افزود: یکی از مهمترین این موضوعات که باعث جاودانگی سعدی شد، نکونامی بود و هرچه از سعدی شنیدیم نکونامی بود، که نمونه آن شعر «سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز // مرده آنست که نامش به نکویی نبرند».

امام جمعه شیراز، سعدی را عاشق خواند و تاکید کرد: سعدی در توجه و ابراز محبت به خوبان و انسان ها یک رویه غوغاگونه را ایجاد کرده است و این عشق در غزلیات سعدی جلوه گر است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با یادآوری این مطلب که پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت (ع) به عنوان نیکوسرشتان هر 2 جهان محسوب می شوند که سعدی عشق خود به محمد (ع) و آل محمد (ع) را در اشعار خود به نمایش گذاشته است، اظهار کرد: «سعدیا اگر عاشقی کنی و جوانی // عشق محمد بس است و آل محمد»، این شعر نشان از عشق شیخ اجل به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) دارد.

وی با اشاره به اینکه سعدی آخرت اندیش بود، تاکید کرد: نگاه سعدی به این دنیا به عنوان دنیای گذرا و سرای عبور بوده است و همیشه غم آخرت را می خورد.

کد خبر 1048183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha