تقاضای مجلس از دولت برای تسهیل در صدور مجوزها به جایی نرسیده است

مصری با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ سال است که تقاضای مجلس از دولت برای تسهیل در صدور مجوزها به جایی نرسیده است، گفت: حدود ۱۲ سال است که به دنبال تسهیل در صدور مجوز‌ها هستیم، اما محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس شب گذشته (سه شنبه 31 فروردین) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما در خصوص وضعیت فضای کسب و کار در کشور با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ سال است که تقاضای مجلس از دولت برای تسهیل در صدور مجوزها به جایی نرسیده است، گفت: حدود ۱۲ سال است که به دنبال تسهیل در صدور مجوز‌ها هستیم، اما محقق نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه هربار موانع جدیدی به دنبال قوانینی که وضع می‌شود ایجاد می‌شود، گفت: هر هفته این موضوع در کمیسیون ویژه حمایت از تولید و رفع موانع مطرح می‌شود.

 

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس با تصریح این نکته که۱۰ سال است از دولت تقاضا می‌کنیم که برای رفع قوانین مزاحم تولید لایحه‌ای ارائه کندف افزود: طرحی هم که مجلس مطرح می‌کند با انتقاد دستگاه‌های اجرایی مواجه می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه برای رفع موانع تولید، باید دستگاه‌های اجرایی قوانین مزاحم را بردارند، افزود: در صورت همراهی نکردن دستگاه‌ها و هریک از این عوامل تولید حذف قوانین دست و پاگیر به مشکل می‌خورد.

 

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس در ادامه از ناهماهنگی برخی دستگاه‌ها و بانک‌ها در حل مشکل تولید کننده و رفع موانع تولید انتقاد کرد و گفت: پیگیری‌های ما به نتیجه‌ای نرسیده است.

 

وی با بیان اینکه تسهیل کننده مسیر تولید وزارت اقتصاد است، گفت: کوتاهی وزارت اقتصاد علت اصلی مسائل پیش آمده بر سر راه مجوزها است. قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، سیزده سال پیش به تصویب رسید و دولت را مکلف به تسهیل شرایط واگذاری کرد. پیش از این هم مجلس شورای اسلامی روز نهم دی ماه سال گذشته از توضیحات وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره مشکلات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه قانع نشد و به وزیر اقتصاد و دارایی کارت زرد داده بود.

 

مصری بر این موضوع تاکید کرد که دولت در ارائه لوایح در رابطه با کسب و کار تنبل است، گفت: ساماندهی مجوز‌های کسب و کار، لغو مجوز‌های دست و پاگیر و تسهیل و تسریع صدور مجوز‌های ضروری برای فعالان اقتصادی از زمان تصویب قانون برنامه پنجم توسعه از مهمترین موضوعات در حمایت از رونق تولید بوده، اما با وجود تصویب قوانین و مقررات متعدد همچنان معضل مجوز‌ها مخل تولید است.

کد خبر 1048210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha