ترویج سنت قرض الحسنه برای گره گشای از کار نیازمندان آبرودار

مجتهدی تمام اتفاق هایی که در این راه می افتد را شیرین دانست و گفت: حتی اتفاق های تلخ هم شیرین است چون کار ما در راه رضای خداست.باید سنت قرض الحسنه که برای گره گشای از کار نیازمندان آبرودار است ترویج یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «محمد رضا مجتهدی» سال 1333 در نجف اشرف چشم به جهان گشوده است. سال هاست ساکن تهران است و سبک زندگی خود را بر پایه سبک زندگی معصومان(ع) انتخاب کرده است و در سرمشق زندگی  او دستگیری از نیازمندان آبرومند نوشته شده است.

 

در این رابطه مجتهدی گفت: به واسطه دوستان خیرم از سال 1356 در راه خیر گام برداشتم و تاکنون وام های قرض الحسنه بدون هیچ کارمزدی به مردم آبرومند اعطا کرده ایم.

 

او بیان کرد:عضو یک ستاد جهیزیه هستیم  از کارخانه اجناس را خریداری می کنیم و به کسانی که نیازمند تامین جهیزیه هستند، بدون هیچ سودی قسط بندی به مدت 20 ماه می کنیم.  


این خیر از اعطای وام به پرستاران در تهران و کاشان هم خبر داد و گفت: از بهمن ماه 1399 تاکنون نزدیک به 3 میلیارد تومان به پرستاران به مبلغ 10 میلیون تومان بدون هیچ سودی وام اعطا کرده ایم.


او تمام اتفاق هایی که در این راه می افتد را شیرین دانست و گفت: حتی اتفاق های تلخ هم شیرین است چون کار ما در راه  رضای خداست.


مجتهدی نسبت به برخی از مصوبه های دولتی نیز گلایه دارد و گفت:خیرهایی هستند که به صورت قرض الحسنه حساب باز می کنند و از پول آن ها در صندوق وام اعطا می شود، همین مسئله موجب شده تا برخی ها با فعالیت صندوق ها مخالفت داشته باشند و تمایل دارند این پول ها در بانک ها سپرده گذاری شود، بنابراین در تلاش جمع آوری آن ها هستند.


وی با تاکید بر اینکه باید سنت اعطام وام به صورت قرض الحسنه ترویج یابد گفت: وام قرض الحسنه با صدقه بسیار تفاوت دارد و بیشتر وام به مردم آبرودار داده می شود.

کد خبر 1048213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha