روایت قصه‌ های ۹۰ ثانیه‌ ای یک ضرورت است

کیانی مقدم گفت: با توجه به فلسفه مینی ‌مالیسم در حوزه ادبیات و جامعه ‌شناسی و گرایش انسان به گریز از فشارهای اجتماعی، روایت قصه‌ های ۹۰ ثانیه‌ ای یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صادق کیانی مقدم»، امروز (چهارشنبه 1 اریبهشت) در اولین جلسه از سلسله نشست‌ های قصه‌ گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در سال 1400 گفت: خلاقیت از محوری ‌ترین اهداف قصه ‌گویی 90 ثانیه‌ ای است.

مسئول کمیته بخش قصه‌های 90 ثانیه‌ ای جشنواره‌ بین ‌المللی قصه‌ گویی افزود: در سال های اخیر، قصه های ۹۰ ثانیه ‌ای به جشنواره‌ بین‌ المللی قصه ‌گویی افزوده شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به فلسفه مینی ‌مالیسم در حوزه ادبیات و جامعه ‌شناسی و گرایش انسان به گریز از فشارهای اجتماعی، روایت قصه‌ های ۹۰ ثانیه‌ ای یک ضرورت است.

کیانی مقدم اعلام کرد: در قصه‌ های ۹۰ ثانیه‌ ای امسال، علاوه بر قصه‌ گو از ابزاری مانند نقاشی، عکس، انیمیشن و فیلم و منطبق بر موضوع و محتوای قصه نیز استفاده می شود و در فیلم کوتاه، قصه‌ گو باید به عنوان راوی در فرازهای کوتاهی حضور داشته باشد.

وی با اشاره به موضوع «من و کرونا» گفت: این موضوع به ایثار و از خود گذشتگی کادر درمان و روایت زندگی در روزهای قرنطینه روایت مهربانی و همدلی با دیگران می پردازد.

کیانی مقدم افزود: موضوع «دیروز غرور‌آفرین و فردای افتخار‌آفرین» است به روایت جان فشانی‌ های سربازان و رزمندگان انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای هسته ‌ای و قهرمانان حوزه علم و دانش می پردازد.

وی با تاکید بر سابقه ۲۳ ساله جشنواره بین ‌المللی قصه گویی گفت: قصه گویان نمونه و الگوی جشنواره قصه گویی بین عامه مردم هستند و باید قصه‌هایی پرمحتوا و با خلاقیت تولید کنند.

خاطر نشان می شود که مرحله پایانی بیست و سومین جشنواره بین ‌المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شب یلدا به صورت مجازی برگزار می‌ شود و نختین جلسه از سلسله نشست‌های این جشنواره در کانون فارس با موضوع قصه ‌گویی 90 ثانیه ‌ای با حضور «صادق کیانی مقدم»، مسئول این بخش  و شرکت  اعضا، مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار شد.

کد خبر 1048371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha