برگزاری مسابقه دلنوشته ای به امیر المومنین (ع) با همت بنیاد غدیر همدان

حجت الاسلام نامور به برگزاری مسابقات مختلف در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه دلنوشته ای به امیر المومنین (ع) همزمان با ماه مبارک رمضان با همت بنیاد غدیر استان همدان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام «حمیدرضا نامور » در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان در مورد برنامه های ماه مبارک رمضان بنیاد غدیر استان  همدان گفت: برگزاری مسابقات مختلف از جمله دلنوشته ای به امیر المومنین (ع) ، خاطره ای از نجف اشرف، و مسابقه خطبه 193 نهج البلاغه از برخی برنامه های اجرای در ماه مبارک رمضان است.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بنیاد غدیر همدان  با بیان اینکه ترویج فرهنگ علوی در بین نسل جوان از اهداف ااین مسابقات است، افزود: به برندگان هر بخش به قید قرعه 10 جایزه نفیس  اهدا می شود.

 

وی با بیان اینکه بنیاد غدیر با گذشت چندین سال امروز در تمامی استان‌ها دارای نمایندگی رسمی است، مطرح کرد: دفتر مرکزی این بنیاد در تهران واقع شده و در حال حاضر حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی ریاست آن را بر عهده دارد...

 

وی، با بیان اینکه بنیاد غدیر دارای ۴ هدف اصلی است که برنامه‌ریزی‌های آن نیز در این راستا می‌باشد، عنوان کرد: «برنامه‌ریزی برای جذب نسل جوان با تکیه‌بر فناوری‌های نوین»، «تأکید بر اجرای برنامه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه غدیر و سیره امیرالمؤمنین(ع)»، «ایجاد انگیزه میان مدیران و کارکنان ادارات مختلف استان از طریق سیاست‌گذاری» و «برنامه‌ریزی و تلاش در جهت تقویت وحدت مسلمین از طریق تبیین عالمانه غدیر»، از جمله مهم‌ترین اهدافی است که برای بنیاد غدیر مشخص شده است..

 

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های محتوایی نیز توسط بنیاد برای دستیابی به اهداف مورد نظر مطرح شده، ابراز داشت: تبیین واقعه غدیر و فلسفه آن، ترویج نهج‌البلاغه و مفاهیم خطبه غدیر و همچنین معرفی سوره‌ها و آیاتی از قرآن که در شان ولایت امیرالمؤمنین(ع) نازل شده، از موضوعاتی است که در دستور کار بنیاد قرار گرفته است.

 

حجت‌الاسلام نامور با تأکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا، مشکلاتی را در خصوص برگزاری جلسات و کلاس‌ها در سراسر کشور ایجاد کرده، است، اظهار داشت: ترویج واقعه غدیر و فرهنگ علوی با زبان هنر  از دیگر اهداف بنیاد غدیر است.

کد خبر 1048376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha