پروژه چپگرد «حاج قربان» با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان احداث می شود

کاظمی با اشاره به اینکه طول چپگرد حاج قربان ۶۱۰ متر، عرشه ۴۴۰ متر، رمپ ۱۷۰ متر و عرض آن ۹.۵متر خواهد بود، گفت: این پروژه طی۱۰ ماه و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «خلیل‌ الله کاظمی» امروز(۱ اردیبهشت) در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث چپگرد بزرگراه پیامبر اعظم(ص) به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ۲ سال پیش در جلسات بررسی پروژه‌های ترافیک شهری و در پی مطالعات به روز شده احداث این دوربرگردان به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار گرفت، گفت: خوشبختانه بالغ بر ۹۰ درصد از پروژه های مصوب در این محدوده به اتمام رسیده است و یا در حال اتمام است.

 

معاون عمران حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: خودروهایی که از بزرگراه پیامبر اعظم (ص) می‌خواهند وارد بزرگراه آیت‌الله رفسنجانی شوند باید ۵ کیلومتر مسیر اضافی طی کنند که در کنار آلودگی هوا مصرف سوخت بیشتر و هدر رفت وقت را به دنبال دارد از طرف دیگر دوربرگردان فعلی که در این بزرگراه وجود دارد سبب بروز حادثه و ترافیک زیاد می‌شود.

 

وی با بیان اینکه محدوده اجرای پروژه چپ گرد حاج قربان در شریان ورودی شهر قراردارد خاطرنشان کرد: لذا نمی شد تداخل ترافیکی زیادی ایجاد کنیم لذا تصمیم گرفته شد برای جلوگیری از مسدود شدن مسیر و ایجاد ترافیک پروژه توسط قرارگاه خاتم و به روش سگمنتال (قطعات پیش ساخته بتنی) احداث شود.

 

کاظمی با اشاره به اینکه طول این چپگرد ۶۱۰ متر، عرشه ۴۴۰ متر، رمپ ۱۷۰ متر و عرض آن ۹.۵متر خواهد بود، گفت: این پروژه طی۱۰ ماه و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

کد خبر 1048389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha