۸۰ درصد مراتع عشایر خراسان جنوبی خشک شد

عصمتی پور با بیان اینکه سه هزار و ۴۰۰ هکتار از مراتع خراسان جنوبی در اختیار عشایر است، گفت: با کاهش شدید بارندگی ها در سال زارعی جاری ۸۰ درصد این مراتع از بین رفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی عصمتی پور» امروز (۱ اردیبهشت) در جلسه قرارگاه مرکزی تولید، پشتیانی‌ و مانع زدایی‌ها با موضوع پیگیری مشکلات دامداران و عشایر برای تامین نهاده های دامی، اظهار کرد: میانگین بارش استان نسبت به سال گذشته ۷۳ رصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است.

 

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی از خشکسالی به عنوان زلزله خاموش یاد کرد و گفت: با کاهش بارندگی و فقر مراتع، نوک پیکان خسکسالی در حوزه عشایر است و زندگی این قشر در حال نابودی است.

 

وی با بیان اینکه سه هزار و ۴۰۰ هکتار از مراتع خراسان جنوبی در اختیار عشایر است، تصریح کرد: با کاهش شدید بارندگی ها در سال زارعی جاری ۸۰ درصد این مراتع از بین رفته است.

 

عصمتی پور با اشاره به اینکه محدودیت جابه جایی دام در استان برطرف شده است، افزود: کوچ عشایر به مراتعی که علوفه بیشتری(استانهای دیگر) دارد از اواخر فروردین ماه آغاز شده است.

 

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی بر امید بخشی به جامعه عشایر استان با تأمین علوفه دامی مورد نیاز تأکید کرد و گفت: برای تأمین تسهیلات مورد نیاز در این زمینه آمادگی داریم همچنین ۹ هزار و ۳۰۰ تن انبار ذخیره سازی اتحادیه های عشایر استان برای ذخیره علوفه دام را نیز می توانیم در اختیار قرار دهیم.

کد خبر 1048471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha