بستری ۳۱۱ بیمار جدید کرونایی در مراکز در مانی مازندران/فراخوان ثبت‌نام فاز سوم واکسن کرونا «کونژوکه» اعلام شد

موسوی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های مازندران بستری شدند.

«سید عباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۱۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: ظرف همین مدت تعداد ۲۶۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه می‌دهند.

 

وی بیان کرد: هم اکنون هزار و ۶۰۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۷۶ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

این مسئول از اعلام فراخوان شهروندان ساروی برای ثبت نام عمومی و مشارکت در فاز سوم مطالعه بالینی واکسن کرونا کونژوکه خبر داد و گفت: واکسن کرونای نوترکیب که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده است.

 

موسوی تصریح کرد: اکنون بعد از گذراندن موفق فازهای ۱ و ۲ ، وارد فاز ۳ کارآزمایی بالینی شده است تا پس از تایید نهایی در این مرحله نسبت به تولید انبوه اقدام شود  و به مرحله واکسیناسیون عمومی برسد.

 

وی ادامه داد: افراد واجد شرایط شرکت در این کارآزمایی ساکن یکی از شهرهای اصفهان، بابل، بندرعباس، زنجان، ساری، کرمان، همدان، یزد بوده و باید دارای سن۱۸ تا ۸۰ سال و از سلامت عمومی و یا بیماری های زمینه ای کنترل شده برخوردار باشند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: شهروندان ساروی جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند به سامانه واکسن کرونا به آدرس https://www.pasteurcovac.ir مراجعه کنند، یا با شماره تلفن ۳۴۴۰۷ دانشگاه علوم پزشکی مازندران تماس بگیرند و یا به پزشک خانواده مراجعه کنند و این مرحله از کارآزمایی بر روی ۲۴ هزار نفر از داوطبان انجام می‌شود.

 

 

کد خبر 1048513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha