دو واکسن ایرانی تا خرداد ماه به تولید انبوه می رسد/ ۵ اردبهشت تمامی کادر درمان نسبت به کرونا واکسینه می شوند

لاری گفت: دو واکسن ایرانی تا خرداد ماه به تولید انبوه می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیما سادات لاری» عصر امروز (یکم اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بیشتر نقاط کشور شاهد وضعیت قرمز هستیم و میزان بار بستری ها در طول چند هفته گذشته سه تا چهار برابر شده است.

 

معاون وزیر بهداشت  ادامه داد: آمار فوتی های ما در همه جای کشور یکسان نیست و برخی از استان ها مثل تهران، فارس و همدان فوتی های بیشتری را شاهد بودیم و ممکن است میزان فوتی بیماران کرونایی به دلیل میزان افزایش بار بستری ها بیشتر شود.

 

لاری یادآور شد: بازدید از استان های مختلف استان داشتیم، در استان گلستان عنوان شد که مقداری بار بستری بیماران کرونایی تثبیت شده است و امیدواریم شاهد روند کاهش شیوع ویروس کرونا باشیم.

 

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با واکسیناسیون و همچنین همراهی مردم ویروس کرونا و اپیدمی آن را در کشور مدیریت کنیم.

 

معاون وزیر بهداشت  خاطرنشان کرد: در 14 ماهی که کشور درگیر کرونا بود ظرفیت های خوبی برای افزایش ظرفیت های بستری به وجود آمد و با تعویق عمل های جراحی غیرضرور و یا استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی توانستیم شرایط را مدیریت کنیم.

 

لاری یادآور شد: همچنین مراکز سرپایی و ارائه خدمات به بیماران کرونایی که شرایط بهتری دارند باعث می شود که بار بستری بیماران کرونایی کاهش یابد و شرایطی نیز فراهم شده که بیمه نیز هزینه ها را برای این بیماران تقبل کند تا هزینه های این بیماران با بیماران بستری یک فرانشیز باشد.

 

وی گفت: در فرآیند درمان بیماران کرونایی به یک پختگی رسیدیم و داروهایی که در هر مرحله می تواند کمک کننده باشد وارد پروسه بیمه شده است و بیمه هزینه های آن را تقبل کرده تا در مسیر درمان بیماران با مشکل رو به رو نشویم.

 

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: دو واکسن ایرانی تا خرداد ماه به تولید انبوه می رسد و برکت و پاستور در چند استان به صورت پایلوت کارآزمایی های بالینی خود را در مرحله سوم اجرا می کنند و اگر مشکلی پیش نیاید این واکسن ها به تولید انبوه خواهد رسید.

 

لاری بیان کرد: امیدواریم تا پنجم اردیبهشت کادر بهداشت و درمان، جانبازان، بیماران خاص و خانه سالمندان را نسبت به کرونا واکسینه کنیم.

 

کد خبر 1048529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha