خوشبین بودن به خدا منشا خیر و  برکت است

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه خوشبین بودن به خدا منشا خیر و برکت است، گفت: در زندگی خودمان نباید دیگران را ناامید و ترد کنیم باید جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی داشته باشیم و همه را به رحمت خدا خوشبین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز(یکم اردیبهشت) در هشتمین روز از ماه مبارک رمضان با اشاره به بیتی از اشعار حضرت علی (ع) که نگاهی توحیدی را به ما می‌آموزد، خطاب به نمازگزاران حاضر در دفتر نماینده ولی فقیه درمازندران، بیان کرد: اگر خداوند ما را ناامید کند ما به چه کسی تکیه کنیم، ما مسلمانان و غیر مسلمانان باید بدانیم که نگاه صحیح و اصیل چگونه نگاهی است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: اگر از بی سوادترین مردم بپرسیم اگر خداوند بخواهد کسی را بزرگ کند و یا به زمین بزند پیغمبر(ص) و ائمه اطهار(ع) مانع شوند می‌توانند نتیجه کار را تغییر دهند، پاسخ همه "خیر" است! اگر یکی فکر کند که اگر مردم توسل را اینطور معنی کنند که چنانچه خدا تصمیمی بگیرد اولیای خدا می‌توانند مقابله بکنند، این نگاه غیر توحیدی است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: برخی از ادیانی که مسلمانان را مشرک قرار می‌دهند که ما اهل بیت (ع) را در عرض خدا قرار می‌دهیم سخت در اشتباه هستند اینها همه در طول خدا هستند، ائمه اطهار(ع) تسلیم اراده خدا هستند و هیچ موجودی در مقابل اراده خدا نمی‌تواند عرض اندام کند.

 

وی با اشاره به سوره مائده، خاطرنشان کرد: برخی مسیح را خدا می‌خوانند، اگر خدا بخواهد مسیح را هلاک کند چه کسی جرأت مخالفت دارد، در مقابل تصمیم خدا کاری نمی‌توان کرد، فکر نکنیم با توسل جلوی تصمیم خداوند گرفته می‌شود.

 

این مسئول ادامه داد: اگر غیر خدا ما را ناامید و ترد کرد خدا می‌تواند امیدوار و جذب کند ولی برعکسش ممکن نیست، پس بیاییم حساب و کتابمان را با خدا خوب ببندیم، در زندگی خودمان نباید دیگران را ناامید و ترد کنیم باید جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی داشته باشیم و همه را به رحمت خدا خوشبین کنیم.خوشبینی به خدا منشا خیر و برکت است.

 

وی اذعان کرد: وقتی خدا اجازه بدهد اهل بیت (ع) شفاعت و کمک می‌کنند، همانطور که شهدا تنها به خدا امید بسته بودند، شهادت به معنای ناامیدی نیست بلکه با شهادت امیدشان عملی شده، سردار سلیمانی‌ها اسوه‌های امید و مجذوب خدا هستند در مقابل کسانی هستند که هیچ پند و اندرزی برایشان سودی ندارد.

کد خبر 1048554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha