استخرهای ذخیره آب ، بلای جان شناگران کاشانی

سخنگوی سازمان آتش نشانی کاشان گفت : همه ساله در روز های گرم سال، درخواست کمک به علت غرق شدن شناگران در استخرهای ذخیره آب کشاورزی از طریق تماس با سامانه ۱۲۵ کاشان افزایش می یابد.

روح الله فدائی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: همه ساله در روز های گرم سال، درخواست کمک به علت غرق شدن شناگران در استخرهای ذخیره آب کشاورزی از طریق تماس با سامانه ۱۲۵ کاشان افزایش می یابد.

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کاشان افزود: این فضاها برای ذخیره سازی آب  کشاورزی احداث می شود و در صورت استفاده برای شنا حادثه ساز شده و جان نوجوانان و جوانان را می‌گیرد که غرق شدن جوان ۱۸ ساله در استخر ذخیره آب کاردین قمصر کاشان در سال ۹۹ و یا غرق شدن جوان ۲۷ ساله در استخر دخیره آب برزک کاشان نمونه هایی از آن است.

 

فدائی با اشاره به اینکه تمامی استخرها باید دارای حریم مشخص ، حفاظ و فنس باشند، اظهار داشت : طبق آمار عملیات های چند ساله کاشان ، بیشتر جان باختگان در استخرهای ذخیره آب از نوع  ژئوممبران بوده است زیرا این استخرها به صورتی ساخته می شوند که بر خلاف استخرهای سیمانی، نه پله ای دارند که بتوان از آن ها خارج شد و نه لبه ای دارند که بتوان از آن کمک گرفت و تا رسیدن کمک خود را روی آب نگه داشت.

 

مدیر روابط عمومی  آتش نشانی کاشان افزود: سطوح این استخرها به علت مواد استفاده شده ، فوق العاده لغزنده هستند  و شناگر  و حتی همراهان وی  نمی توانند شناگر را به بیرون استخر کشانده و زندگی اش را نجات دهند.

 

فدائی تاکید کرد: نوجوانان و جوانان در مکان‌ های ممنوعه و سالم‌ سازی نشده مثل سدها، آبگیرها، کانال‌های آب‌رسانی و رودخانه‌ها، آبراه‌های عمیق و آب‌های خروشان و در مکان‌هایی که ناجی غریق حضور ندارد، شنا نکنند تا امسال شاهد این اتفاقات ناگوار در سطح شهرستان کاشان نباشیم./

کد خبر 1048588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha