افزایش ۲ برابری پذیرش حوزه علمیه خواهران در استان فارس

حجت الاسلام محمودی گفت: سقف محدودیت در پذیرش آنچنان وجود ندارد و با یک مرحله گزینشی تعداد پذیرش طلاب را به ۲ برابر خواهیم رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «عبدالرضا محمودی»، امروز (پنج شنبه 2 اردبیهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سطح استان فارس گفت: بانوان یکی از عوامل رشد جامعه هستند و نیمی از جامعه را تشکیل می دهند.

رئیس حوزه های علمیه خواهران فارس با یادآوری این مطلب که حضور بانوان در بخش های علمی و آموزشی نقش سرنوشت ساز دارند، تاکید کرد: حوزه علمیه خواهران در تلاش بی وقفه در بخش آموزشی و فرهنگی دارد.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه نزدیک به 800 نفر سال گذشته پذیرش داشتیم، اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران و طلاب خواهد در موضوع تغسیل و تدفین اموات کرونایی فعالیت زیادی داشته اند.

حجت الاسلام محمودی با یادآوری این مطلب که در این ایام پذیرش طلاب را در دستور کار قرار داده شده است، تاکید کرد: رسانه ها با اطلاع رسانی شاهد استقبال انبوهی از بانوان جوان باشیم.

وی با اشاره به اینکه افرادی که می خواهند وارد حوزه علمیه خواهران شوند باید حداقل دیپلم داشته باشند و در برخی از مناطق همچون لار به خاطر شرایط افراد دارای مدرک سیکل هم می توانند در پذیرش شرکت کنند، افزود: افرادی که دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هم هستند می توانند در آزمون پذیرش شرکت کنند.

مدیر حوزه علمیه های خواهران استان فارس با یادآوری این مطلب که اوایل تیر ماه پذیرش حوزه علمیه خواهران آغاز می شود، اضافه کرد: تمامی افرادی که از حوزه علمیه فارغ التحصیل می شوند می توانند در مقاطع بالاتر در دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

وی با اشاره به اینکه در بخش پژوهش هم تولیدات فاخری هم ایجاد می شود، یادآور شد: نزدیک به 32 مدرسه علمیه خواهران در سطح استان فارس وجود دارد و چهار هزار طلبه هم اکنون در حال تحصیل هستند و همین میزان هم طلاب فارغ التحصیل در سطح استان وجود دارد.

حجت الاسلام محمودی گفت: سقف محدودیت در پذیرش آنچنان وجود ندارد و با یک مرحله گزینشی تعداد پذیرش طلاب را به 2 برابر خواهیم رساند.

وی با اشاره به اینکه سعی بر اینست که رشته های جدید وارد حوزه شوند و نماینده ولی فقیه در فارس هم تاکید بر راه اندازی رشته «تفسیر و کلام» داشتند که در مقطع کارشناسی ارشد آن را اضافه کردیم.

امام جمعه موقت شیراز با یادآوری این مطلب که انتظار داریم با توجه به گسترده فناوری ارتباطات رسانه ها، عقل هوشیار جامعه باشند و پیگیری مشکلات مردم در جامعه را در دستور کار قرار دهند، یادآور شد: با احساس تعهد و دغدغه که رسانه ها دارند، می توانند زمینه ساز تعهد و رشد جامعه را ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها در بیداری مردم و تنور افکار مردم نقش بی بدیلی دارند، افزود: رسانه ها باید دشواری ها چالش ها را با جان دل بپذیرند چرا که یکی از عوامل تنویر افکار عمومی هستند.

به گفته حجت الاسلام محمودی، تهاجمی که به زنان ایران است به آقایان نیست و امیدوارم با روحیه جهادی احقاق حق حوزه علمیه بانوان را داشته باشیم چرا که دشمن می داند زیرساخت فرهنگی و اجتماعی جامعه توسط زنان ایجاد می شود و از این رو لازم است رسانه ها معرف حوزه علمیه خواهران باشند.

وی با اشاره به پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران،‌ تاکید کرد: ثبت نام آزمون پذیرش حوزه های علمیه خواهران از 25 بهمن 99شروع شده و تا 31 اردیبهشت 1400 ادامه دارد و پذیرش در مقاطع 2، سه و چهار خواهد بود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس paziresh.whc.ir مراجعه کنند.

 

 

کد خبر 1048666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha