بزرگترین عملیات عمرانی بقاع متبرکه غرب کشور در مراحل پایان قرار گرفت

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه عملیات عمرانی بقاع متبرکه امامزادگان احمد و محمود(ع) بزرگترین عملیات در بقاع متبرکه غرب کشور است، گفت: کار تکمیل این طرح در مراحل پایانی قرار دارد.

« مسلم رضایی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: هم اکنون عملیات عمرانی آستان مقدس امامزادگان احمد و محمود (ع) شهرستان دلفان استان لرستان در مراحل پایانی قراردارد.

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: عملیات عمرانی این آستان مقدس به عنوان بزرگترین عملیات در بقاع متبرکه غرب کشور است.

 

وی ادامه داد: تاکنون عملیات عمرانی محوطه سازی؛ احداث خانه خادم؛ احداث سرویس بهداشتی؛ تکمیل نمای بیرونی شبستان، اجرای کاشی کاری هفت رنگ ایوان و گلدسته های بقعه متبرکه؛ سنگ فرش محوطه و راه پله، اجرای حصارکشی محوطه با دیوارچینی، نصب و اجرای درب ورودی، اجرای فضای سبز و ساماندهی قبور، اجرای معبر داخلی و...  انجام شده است که هر کدام به تنهایی یک پروژه عمرانی محسوب می شده اند.

 

رضایی پور ادامه داد: طرح بزرگ ساماندهی آستان مقدس امامزادگان احمد و محمود (ع) باولین شهرستان دلفان بوده جبهه ای کاری به مساحت بیش از یک هکتار انجام شده است.

 

وی ابراز کرد: تکمیل طرح عمرانی این آستان مقدس در حال حاضر بزرگترین عملیات عمرانی بقاع متبرکه در استان لرستان و همچنین غرب کشور است که به یاری خداوند متعال به زودی تکمیل می شود.

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان، بیان کرد:هم اکنون عملیات عمرانی احداث حصارکشی و دیوارچینی، اجرای نمای بیرونی سه جهت بقعه متبرکه، احداث سرویس بهداشتی، احداث خانه خادم، احداث دفتر هیات امنا، اجرلی معبر داخلی، اجرای ساماندهی قبور و نصب درب ورودی به طور کامل به اتمام رسیده است.

 

رضایی پور اذعان داشت: عملیات عمرانی اجرای کاشی کاری گلدسته ها و نمای ورودی بقعه متبرکه و سنگ فرش ضلع غربی در مراحل پایانی قرار دارد.

 

وی با تقدیر از مشارکت خیران در اجرای این طرح، افزود: این طرحبه همت یکی از خیرین نیک اندیش «سید علیرضا موسوی» و با تلاش هیات امنای این امامزادگان واجب التعظیم و همکاری اوقاف و امورخیریه شهرستان دلفان و اداره کل لرستان اجرایی شده است.

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف وامور خیریه استان لرستان اظهار کرد: با توجه به موقعیت اقلیمی و جغرافیایی و حضور ارادتمندان و زائرانی از استان های لرستان و کرمانشاه و همچنین قرارگیری در مسیر چشمه آبگرم، می تواند به عنوان یک منطقه هدف «گردشگری مذهبی» مورد توجه قرار گیرد.

 

گفتنی است، عملیات عمرانی احداث و تکمیل این آستان مقدس در سال ٩٧ پس از سال ها توقف آغاز شده است که به زودی تکمیل می شود.

 

شایان ذکر است، یكي از بقاع متبركه ي شهرستان دلفان بارگاه ملكوتي امامزادگان احمد و محمود(ع) معروف به باولين است كه در ۵۰ كيلومتري غرب شهر نورآباد مركز شهرستان دلفان و در بخش كاكاوند واقع شده است.

 

هرساله هزاران زائر شيفته ائمه اطهار(ع) و ارادتمندان واقعي آنان ازمناطق مختلف استان هاي لرستان، همدان، كرمانشاه و ايلام به زيارت اين اماكن مقدس مي آيند و در ايام تعطيلات نوروز اين امامزادگان ميزبان هزاران زائر دل سوخته اهل بيت (ع) است.

 

امامزادگان احمد و محمود(ع) معروف به باولين، اين دو امامزاده غريب و مظلوم از نوادگان امام موسي كاظم(ع) هستند و بقعه متبركه این امامزادگان در دامنه كوه باغبك واقع شده است و درختان و طبيعت سر سبز اطراف آن جلوه اي زيبا و دلنشين به آن بخشيده است.

کد خبر 1048672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha