اقدامات موثر بنیاد مسکن فارس برای محرومیت زدایی در خنج، زرین دشت و جهرم

زمانی گفت: بنیاد مسکن استان فارس در شهرستان های خنج، زرین دشت و جهرم اقدامات موثری برای محرومیت زایی روستایی در سال گذشته به انجام رسانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطا الله زمانی»، امروز (پنج شنبه 2 اردیبهشت) با اشاره به اقدامات انجام شده محرومیت زدایی در استان فارس در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: بنیاد مسکن در شهرستان خنج در سال گذشته ۲۲۳ هزار و ۸۹۰ میلیون ریال اعتبار در قالب تسهیلات و وام های بلاعوض و تسهیلات کم بهره به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: طرح هادی ۶ روستا در خنج  با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال بازنگری شد و کانال و سیل بند در یک روستا با اعتبار سه هزار میلیون ریال به اجرا درآمد.

وی اضافه کرد: اجرای چهار هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی با اعتبار سه هزار میلیون ریال و اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی برای ۳۵۰ واحد مسکونی با اعتبار ۱۵۷ هزار و 500 میلیون ریال از جمله عملکردهای بنیاد مسکن در خنج در سال گذشته است.

زمانی اعلام کرد: تسهیلات بازسازی و قرض‌الحسنه واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان به مالکان هشت واحد مسکونی با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال نیز در این شهرستان انجام شد و تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل و زلزله در شهرها و روستاهای این شهرستان به ۲۱ واحد مسکونی و با اعتبار سه هزار و ۱۵۰ میلیون ریال تعلق گرفت.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اقدامات انجام شده محرومیت زدایی در شهرستان زرین دشت  در سال 99 عنوان کرد: کسب مقام برتر طی هشت سال متوالی در استان فارس از افتخارات بنیاد مسکن زرین دشت است.

وی ادامه داد: با اختصاص یک هزار و 500 تن قیر برای بهسازی روستاها 230 هزار متر مربع معابر روستاهای زرین دشت آسفالت خواهد شد.

زمانی اضافه کرد: بهسازی یکصد روستاها در سال 96 تا 97 با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال و ساخت 290 واحد مسکن مشارکتی در شهرهای حاجی آباد، شهرپیر و دبیران، احداث پارک محله ای در هشت روستا با اعتباری بیش از  15 میلیارد ریال و پرداخت 500 فقره تسهیلات احداثی و یک هزار و 100 فقره تسهیلات تعمیرات مسکن با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان از فعالیت های بنیاد مسکن زرین دشت در سال گذشته بوده است.

وی اعلام کرد: پرداخت هفت و نیم میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن محرومین، پرداخت یک هزار و 783 فقره کمک بلاعوض به اقشار کم درآمد، تملک 300 هکتار زمین با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان زرین دشت و اعطای 230 فقره تسهیلات مسکن و زمین رایگان و کمک بلاعوض به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از سایر اقدامات محرومیت زدایی ر ای شهرستان است.

زمانی از اجرای طرح هادی روستایی در جهرم خبر داد و گفت: اجرای دیوار حائل سنگی در روستای «کوشکسار» جهرم با اعتبار 2 هزار و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، اجرای کانال سنگی در روستای «شاغون» با اعتبار سه هزار میلیون ریال، اجرای هفت هزار متر مربع آسفالت در روستای «صادق آباد» و ... از جمله اقدامات محرومیت زدایی در جهرم طی سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهيلات مسکن در جهرم گفت: تشکيل پرونده و معرفی 520 نفر برای دریافت تسهيلات طرح ويژه بهسازی مسکن روستائی به مبلغ 253 میلیارد و 700 میلیون ریال، معرفی 12 نفر جهت اخذ تسهيلات قرض الحسنه و تکمیل واحد های احداثی به مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال، معرفی پنج نفر برای اخذ تسهيلات احداث حمام روستایی به مبلغ  500 میلیون ریال و تشکيل پرونده و معرفی یک نفر جهت اخذ تسهيلات احداثی حوادث 99 به مبلغ  400 میلیون ریال از جمله اقدامات محروم زدایی در جهرم است.

کد خبر 1048677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha