ماده۱۸۰ قانون بودجه به کمک بازنگری طرح هادی روستاها می آید

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان فاروج گفت: در اعتبارات امسال، از منابع ماده ۱۸۰ قانون بودجه برای بازنگری طرح هادی ۲۸ روستای شهرستان اعتبار پیش بینی شده است.

«وحید خاکپور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: در شهرستان فاروج، 37 روستا افق 10 ساله طرح هادی پایان یافته و نیاز به بازنگری طرح داشتند که از این تعداد طرح 9 روستا از محل اعتبارات ملی و استانی بازنگری شد.

 

 

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان فاروج افزود: 28 روستای باقی مانده هم از محل اعتبارات ماده 180 قانون بودجه ردیف اعتباری گرفته اند که امیدواریم با تخصیص مناسب شرایط بازنگری بیابند.

 

 

خاکپور گفت: 15میلیارد ریال برای بازنگری این طرح ها پیش بینی اعتبار شده که در صورت تخصیص، جبران عقب ماندگی این حوزه شهرستان، می شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه به روز شدن طرح هادی در سطح روستاها می تواند در مهاجرت معکوس موثر باشد، گفت: تاخیر در بازنگری این طرح باعث افزایش قیمت زمین در روستا، مهاجرت به شهرها برای سکونت و مشکل در ارایه خدمات دستگاه ها می شود و همچنین اجرای این طرح تا حد زیادی در مدیریت ساخت و سازها در مناطق روستایی اثرگذار است.

 

 

خاکپور افزود: طبق قانون، بازنگری های مورد نیاز در طرح هادی روستایی در پايان افق 10 ساله و به دنبال تحولات جمعيتي و تغيير شرايط مختلف اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و كالبدي روستاها، انجام می شود.

 

 

وی گفت: در جريان روند تهيه اين طرحها، ضمن نقشه برداري مجدد و انجام مطالعات آماري و ميداني، همه  اطلاعات روستاها به روز شده و بر مبناي شرايط جديد، براي يك دوره 10 ساله ديگر برنامه ريزي و طراحي مي شود.

 

 

 

کد خبر 1048681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha