هدف اصلی اعلام انقلاب فرهنگی گسترش و نفوذ فرهنگ اسلامی در جامعه  است

حجت الاسلام کلات پور، گفت: هدف اصلی اعلام انقلاب فرهنگی گسترش و نفوذ فرهنگ اسلامی در جامعه است که تا امروز در تحولات گسترده‌ای حوزه علم و فرهنگ نقش داشته است.

حجت الاسلام افشین کلات پور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:هر جامعه را با توجه به فرهنگ و المان های فرهنگی آن می شناسند .

 

وی خاطر نشان کرد:قبل از انقلاب فرهنگ ما در سیطره غرب و دشمنان های انقلاب بود و آثار مخرب و پلید شاهنشاهی و استکبار در فرهنگ نمایان بود.

 

حجت الاسلام کلات پور با اشاره به اینکه دانشگاه محل توسعه علم ، محتوا و اندیشه های ناب بود دستخوش تغییرات بود، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ساختارهای فرهنگی و آموزشی رژیم شاه ظرفیت حرکت در مسیر اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی را نداشت و دانشگاه ها بعد از انقلاب محل تجمع خرابکاران ، مخالفان و گروه های مختلف وابسته به شرق و غرب قرار گرفت که متاسفانه انقلاب را درک نکرده بودند و باعث ایجاد محیطی ناسالم و بیگانه از فرهنگ و راه و رسم ملت بود و لازم شد که تغییراتی در آن ایجاد شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی  هنری مساجد استان کرمانشاه تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، نیاز به تحول عمیق در فرهنگ های وارداتی در جامعه و خصوصا در نظام آموزشی و فرهنگی كشور احساس می شد زیرا مردم ایران همه جانبه انقلاب کردند اما برخی فکر می کردند فقط بخاطر اقتصاد انقلاب شده و نباید فرهنگ دستخوش تغییرات شود و اینجا بود که امام ورود پیدا کرد زیرا نظام آموزش كشور كه پایه فرهنگ جامعه بود تحت سلطه استعمار پایه ریزی و تامین كننده نیازهای اساسی جامعه اسلامی و مبتنی بر فرهنگ اسلامی نبود.

 

وی اظهار کرد: بعد از درگیری و کشته شدن تعداد زیادی از جوانان و مردم امام بیانیه صادر کرد و گفت دانشجویان باید به سمت اسلام و اسلام شناسی بروند و دانشگاه ها باید با توجه به نیازهای اسلامی به روز باشند و تغییر کنند و امام دستور داد باید اساتید گزینش  و کتاب های درسی عوض و با توجه به فرهنگ و نیاز جامعه تدوین شوند و جهت حضور و فعالیت دانشجویان در دانشگاه آن را پاکیزه و فضای فرهنگی مناسب ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام کلات پور گفت: با توجه به فرامین و راهنمود های امام راحل اساتید پالایش شدند و افرادی که دارای روحیه انقلابی و فرهنگی بودند جذب تا دانشجویان و جوانانی پیرو دین و اسلام تربیت و تحویل جامعه دهند که نتیجه آن همه تلاش و کوشش تربیت جوانان و دانشجویانی بود که ۸ سال دفاع مقدس را مدیریت و ازپیروزی انقلاب تا کنون نیز پشتیبان و سرباز این نظام وانقلاب و همه جانبه پای کار هستند .

 

وی گفت: سرانجام امام خمینی طی سخنانی بر لزوم اسلامی شدن دانشگاه ها تاکید و شورای انقلاب در بیانیه دوم خود گفت دانشگاه ها تا پایان روز اول اردیبهشت تعطیل است و مردم و دانشگاهیان و دانشجویان باید دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را ترک کنند. شورای انقلاب در این بیانیه تاخیر در دگرگونی بنیادی نظام آموزشی را ناشی از نابسامانی ها و درگیری های گوناگون ذکر و چنین وضعی را مغایر با تدارک فرصت جهت دگرگونی بنیادی نظام آموزشی می داند و سرانجام در روز اول اردیبهشت ۱۳۵۹،  «انقلاب فرهنگی» اعلام شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی  هنری مساجد استان کرمانشاه در پایان گفت: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشدید آن فرهنگ انقلاب جهادی و ایثار در جامعه ایجاد که همه نشات گرفته از انقلاب فرهنگی است و همه مردم پای کار هستند تا زودتر این ویروس را شکست بدهند.

کد خبر 1048695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha