فعالیت کانون های مساجد ریگان همسو با نیازهای اقتصادی و اجتماعی جامعه است

۶۵ باب کانون فرهنگی هنری در شهرستان ریگان در زمینه های مختلفی که بیشتر ناظر به نیازهای معیشتی و اجتماعی شهروندان است؛ فعالیت می کنند.

علی ابراهیم پور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان ریگان را 65 باب کانون اعلام کرد که در زمینه های مختلف فعالیت می کنند.

 

 

رابط کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان ریگان گفت: کانون فرهنگی هنری بیت الاحزان در راستای حمایت از خانواده های بی بضاعت موفق به ایجاد 50 شغل خانگی برای آنان از جمله خیاطی، گلدوزی، جوجه کشی، رشته بُری و ... شد.

 

 

وی افزود: کانون حضرت علی اصغرعلیه السلام بخش مرکزی در بحث آسیب های اجتماعی، کارگاه های آموزشی گروهی و انفرادی با همکاری بهزیستی شهرستان و مرکز مشاوره ریحانه در طول سال برگزار می کند.

 

 

ابراهیم پور ادامه داد: کانون فرهنگی هنری فدک روستای محمدآباد سرحدی در راستای تحقق شعار سال و رفع موانع تولید، با همکاری شهرداری اقدام به راه اندازی تولیدیِ پرورش گل و گیاه کرده و مهمتر اینکه از ظرفیت نیروی انسانی کانون ها استفاده کرده و توانسته سه نفر را به صورت دائم مشغول به کار کند.

 

 

وی اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان شریف آباد رحمت آباد در کادرسازی و مشارکت اعضا ارتلباط خوبی با مسئولین و مسجد در جهت تحقق اهداف کانون های مساجد دارد.

 

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری بیت الاحزان ریگان تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری علمدار در بخش گنبکی هم برای ساختمان کانون، موفق به فراهم کردن دو کانکس و یک ساختمان 100 متری از طریق خیرین و کمک های مردمی شد که فنداسیون آن انجام شده است.

 

 

وی با بیان اینکه در بحث تولید صنایع دستی هم کانون های عشایری شهرستان از جمله در روستای سرزه فعالیت دارند که توسط بانوان انجام می شود؛ گفت: در زمینه فعالیت های قرآنی هم کانون فرهنگی هنری امام حسین علیه السلام روستای میرآباد در طول سال برنامه های شاخصی با حضور اساتید برگزار می کند.

 

 

ابراهیم پور برگزاری کمک های مؤمنانه طی چند مرحله، حضور بچه های مسجد برای کمک رسانی در سیل ده رضا، خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده توسط اعضای کانون برای نمازگزاران در ماه مبارک رمضان را از دیگر فعالیت های قابل ذکر کانون های فرهنگی هنری مساجد ریگان عنوان کرد.

 

کد خبر 1048698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha