ضرورت به کارگیری همه ظرفیت ها برای رسیدن به رعایت پروتکل ها تا بالای ۹۰ درصد

کلانتری به نقش مشارکت مردمی در تسریع مبارزه و مقابله با شیوع و ابتلا به بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: همه ظرفیت ها به کار بسته شده تا رعایت پروتکل های بهداشتی به بالای ۹۰ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۲ اردیبهشت ماه) در نشست ستاد استانی مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، رعایت شیوه نامه های بهداشتی اکنون به ۷۲ درصد رسیده، اظهار کرد: اگر بخواهیم میزان شیوع و ابتلا، بستری ها، مرگ و میرها کاهش یابد و همه گروه های شغلی به فعالیت بپردازند، باید پایبند به رعایت پروتکل های بهداشتی باشیم.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برداشتن و یا تمدید اعمال محدودیت ها در شهرهای قرمز و نارنجی استان با رعایت دستوالعمل های بهداشتی میسر است، گفت: خانواده هایی که مراسمات عروسی و ختم را براساس شیوه نامه ها و به خوبی رعایت می کنند، مورد تشویق قرار می گیرند.


وی تاکید کرد: دهیاری ها، بخشداری ها، پایگاه های بهداشت و سلامت، پایگاه های مقاومت و فرمانداران نظارت و بازرسی خود را در خصوص رعایت دستورالعمل ها بهداشتی بیشتر کنند.


کلانتری ابراز داشت: رعایت حقوق مردم، حفظ جان و سلامت مردم حق آنهاست و هر کسی و هر شغلی یا گروهی با اقدامی جان مردم و سلامت شان را به خطر بیندازد برای آنها قانون مجازاتی را در نظر گرفته است که اعمال می شود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد جلب مشارکت عمومی در مقابله با بیماری کرونا را بسیار ضروری دانست و افزود: رسانه ها می توانند در جهت جلب مشارکت همگانی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیشتر موثر باشند.

وی با تاکید به شهرداران و مدیریت و نظارت محسوس و نامحسوس بیشتر آنها در شبکه های حمل و نقل شهری و برون شهری و پایانه های مسافربری و محل های پرتردد، گفت: فرمانداران هم هر هفته سه دهیار فعال خود را در حوزه مدیریت مقابله با کرونا معرفی تا از آنها تقدیر شود.


کلانتری گفت: روز شنبه هر هفته در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، فعال ترین و پرتلاش ترین دستگاه اجرایی در خصوص مقابله با کرونا معرفی و از آن تجلیل به عمل آورده می شود و کم کارترین هم معرفی و به آن تذکر داده خواهد شد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون پنج دستگاه برتر معرفی و از آنها تقدیر شده، به نشانه های خوبی از تلاش همگانی برای صیانت از جان و سلامت مردم اشاره کرد و بر استفاده کامل از ظرفیت دورکاری کارکنان، پرهیز در برگزاری اجتماعات عروسی و ترحیم، کاهش ترددهای غیرضرور و تمدید اعمال محدودیت ها در شهرهای قرمز و نارنجی استان تاکید کرد. 

 

وی با اشاره به اینکه کلینیک دهدشت در حال تجهیز شدن است و تا پایان هفته آینده راه اندازی و خدمات ارائه خواهد داد، گفت: بیمارستان باشت هم تجهیز و فعال شده و آماده برای ارائه خدمات به مردم است.

کد خبر 1048748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha