سپاه با تکیه بر تجارب خود در ۴۲ سال انقلاب اسلامی، عامل بازدارندگی در برابر دشمنان است

سردار جوانی گفت: سپاه به واسطه تکیه به قدرت مردم و فرمانبری از رهبر حکیم انقلاب اسلامی و تجربه‌ای که از دوران دفاع مقدس دارد عاملی بسیار مهم برای بازدارندگی محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «گفت‌وگوی سیاسی» رادیو گفتگو با موضوع نقش و توانمندی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدارندگی دفاعی و سازندگی کشور و با حضور سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به روی آنتن رفت.

سردار یدالله جوانی با بیان اینکه انقلاب‌ها همواره با وجود آن که توسط مردم به وقوع می‌پیوندند، اما دشمنان زیادی نیز دارند گفت: انقلاب اساسا برای تغییر وضع موجود و رسیدن به یک وضعیت مطلوب‌تر شکل می‌گیرد. در این میان قطعاً کسانی وجود دارند که مخالف انقلاب، اهداف و آرمان‌های آن هستند.

وی افزود: بر اساس همین تجربه‌های تاریخی، روزی که انقلاب اسلامی پیروز شد، دشمنی‌ها بلافاصله نمایان و آشکار شد که در رأس آن‌ها آمریکا، رژیم صهیونیستی و دولت‌های مرتجع عربی حضور داشتند. تلاش ابتدایی آن‌ها این بود که انقلاب اسلامی پیروز نشود، اما وقتی پیروزی انقلاب اتفاق افتاد، آن‌ها محور فعالیت و تلاش‌های خود را به ایجاد نا آرامی اختصاص دادند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شکل‌گیری کمیته‌های مردمی در میان بجبوحه‌های سیاسی و امنیتی ابتدای انقلاب گفت و اظهار کرد: با دور اندیشی حکیمانه‌ای که حضرت امام خمینی داشتند، در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ فرمان تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کردند و پس از آن در قانون اساسی نیز سپاه جای خود را پیدا می‌کند.

وی به کارنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۴۲ سال گذشته اشاره و عنوان کرد: تمام مجاهدت‌ها، پاسداری‌ها و رشادت‌هایی که سربازان انقلاب اسلامی در سپاه پاسداران انجام دادند نشان داد که تدبیر حضرت امام برای تاسیس این نیرو بر اساس ضرورت‌ها بوده است.

جوانی با بیان اینکه با وجود شکل گیری انقلاب در جغرافیای ایران، اما آرمان آن سعادت بشر و رهایی ملت‌های دربند و مستضعف از چنگال مستکبرین بوده است، بیان کرد: واضح و بدیهی است وقتی انقلابی با چنین آرمانی شکل می‌گیرد دشمنان هرگز اجازه نمی‌دهند این انقلاب به حیات خود ادامه دهد و در چنین شرایطی شکل گیری سپاه پاسداران برای حفظ و امنیت انقلاب اسلامی ایران نشان دهنده اهمیت این نیروی مردمی است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نقشه‌های دشمنان ایران برای تجزیه کشورمان گفت و عنوان کرد: تشخیص امام برای تاسیس سپاه پاسداران در سال ۱۳۵۸ با وجود آنکه نیرو‌هایی همچون ارتش و ژاندارمری حضور داشتند باعث اقتدار و شکوفایی ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف به ویژه امنیت شده است.

وی ضمن ترسیم مسیری که انقلاب اسلامی در طول ۴۲ سال گذشته طی کرده است، آن را بسیار سخت و دشوار توصیف کرد و گفت: امروز دشمنی دشمنان ایران نه تنها کمتر نشده است، بلکه شاهد افزایش آن نیز هستیم. خشمگینی، ناراحتی و عصبانیت آمریکایی‌ها از جمهوری اسلامی ایران به مراتب بیشتر از گذشته شده است.

وی با اشاره به شرایط منطقه اظهار کرد: در دو دهه گذشته در منطقه غرب آسیا بسیار متلاطم بوده است. از ۱۱ سپتامبر تا به امروز منطقه خاورمیانه وضعیت پیچیده‌ای داشته است، اما با این وجود، جمهوری اسلامی ایران در منطقه راهبردی غرب آسیا یک کشور با امنیت کامل است. در حقیقت با آن که دشمنان ایران اسلامی همواره کشور را تهدید می‌کنند، اما جرأت ندارند که تهدید خود را عملیاتی کنند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلابی اسلامی با تصریح بر اینکه ملت ایران امروز در حوزه دفاعی به اقتداری دسترسی پیدا کرده است که سبب شده کشورمان در موقعیت بازدارندگی قرار گیرد، افزود: ایران اسلامی با تکیه بر مردم خود و به واسطه حضور نیرو‌های نظامی مختلف از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک موقعیت برتر قرار دارد و دشمنان جرأت تجاوز و حمله به کشورمان را ندارند.

سردار یدالله جوانی به جایگاه و نقش سپاه پاسداران اشاره و بیان کرد: سپاه به واسطه تکیه به قدرت مردم و فرمانبری از رهبر حکیم انقلاب اسلامی و همچنین با توسل به تجربه‌ای که از دوران دفاع مقدس دارد عاملی بسیار مهم برای بازدارندگی محسوب می‌شود که به دشمن اجازه دست اندازی به ایران عزیزمان را نمی‌دهد.

وی به توانایی‌های فنی و فناورانه سپاه در حوزه دفاعی نیز اشاره و عنوان کرد: شهیدان بزرگواری که در زندگی خود گمنام بودند، اما سبب پیشرفت و توسعه سپاه در حوزه دفاعی شدند که شهید طهرانی مقدم در رأس آن‌ها قرار دارد، موجب شدند امروز سپاه در حوزه هوا و فضا به انواع و اقسام موشک، نیرو‌های متخصص و شهرک‌های زیرزمینی موشکی مجهز شود که این توانایی سهم بسیار زیادی در بازدارندگی دارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا بازدارندگی ایران حد و مرزی دارد گفت همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرده اند دکترین دفاعی ایران جنبه آفندی دارد به این معنا که جمهوری اسلامی در جغرافیای خود، کوتاهی برای دفاع از سرزمین‌مان نخواهد کرد.

کد خبر 1048752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha